Cluj: Trei zile de internet-lipsă de la RDS. Explicaţia neoficială: modernizează reţeaua

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Abonaţii la internet din Cluj-Napoca ai companiei RDS&RCS au rămas fără conexiune timp de trei zile. Aceştia nu au primit, până acum,  nicio explicaţie oficială din partea companiei. Adevărul de Seară a obţinut, însă, informaţia că angajaţii RDS „modernizează reţeaua de fibră optică“.

Aproximativ 15.000 de abonaţi la internet furnizat de RDS din Cluj-Napoca şi alte câteva sute din Turda au rămas fără conexiune încă de joi noaptea. Aceştia s-au plâns că au reuşit să se conesteze din nou la internet de abia sâmbătă. Ei au „înroşit“ telefoanele callcenter-ul firmei, ai cărui angajaţi le-a făcut o singură precizare: se lucrează pentru a fi restabilită conexiunea.

CITEŞTE ŞI: UPDATE Internetul de la RDS a „picat“ în Cluj aproape trei zile. Vezi de ce

Modernizează reţeaua

Reporterii Adevărul de Seară au încercat, în repetate rânduri, să ia legătura cu reprezentaţii companiei de comunicaţii, atât telefonic, cât şi prin poşta electronică. Până la această oră, însă, nu a fost prezentat nici un punct de vedere oficial al RDS despre deranjamentele din ultimele zile.

Cu toate acestea, Adevărul de Seară a reuşit să obţină o explicaţie neoficială pentru cele întâmplate.  „Compania avea, până acum o fibră optică la opt scări de bloc. Acum instalăm fibră optică la fiecare scară. Deci modernizăm reţeaua. Am făcut asta în cartierele Grigorescu şi Mănăştur, dar vor urma şi celelalte cartiere", a declarat o sursă din interiorul RDS.  În cele două cartiere menţionate, Grigorescu şi Mănăştur, RDS are 15.000 de abonaţi la internet, în timp ce în tot Clujul compania are 45.000 de abonaţi la acest serviciu.

O explicaţie neoficială a venit tot de pe internet, unul dintre utilizatori afirmând că RDS a făcut update la softurile routerelor pe care le folosesc, achiziţionate de la compania Huawei, iar din acest motiv au „picat“ mai multe conexiuni. Această variantă nu a fost, însă, confirmată sau infirmată de sursa citată, din cadrul RDS.

În ce condiţii primiţi banii înapoi

În urma unei sesizări la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj, conducerea acestei instituţii de control a trimis o sesizare companiei de comunicaţii. „Aşteptăm şi noi un răspuns şi o explicaţie de la RDS cu privire la întreruperile semnalate“, a declarat Mircea Radu, directorul CJPC.

Clienţii nemulţimiţi îşi pot primi banii înapoi, pentru zilele în care nu a funcţionat serviciu, în anumite condiţii, specificate de o clauză contractuală, semnată atunci când s-au abonat la RDS. Potrivit acestei clauze, o defecţiune trebuie remediată în maximum 48 de ore de la semnalarea ei, iar dacă deranjamentele apar şi sunt reclamatate mai mult de trei ori pe lună, clientul are dreptul să îşi primească banii înapoi, proporţional cu zilele în care nu s-a putut folosi de acest serviciu.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite