În „Gara Nokia” nu opreşte niciun tren

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi trebuia dată în folosinţă în martie 2009, halta Jucu de Jos, construită pentru fabrica Nokia, nu funcţionează nici astăzi. Gândită pentru angajaţii fabricii de telefoane mobile Nokia din localitate, nu este folosită pentru că nu a fost racordată la reţeaua de energie electrică

„Termenul de finalizare al haltei a fost 31 martie 2009, însă pentru că în proiectul iniţial nu era cuprinsă şi racordarea la reţeaua de energie electrică, lucrarea nu a fost executată. În consecinţă, nu am putut-o da în folosinţă până acum, deşi e gata”, a declarat pentru „Adevărul de Seară” Gheorghe Şurubaru, directorul Regionalei CFR Infrastructură. Potrivit acestuia, „Gara Nokia” are tot ce-i trebuie pentru a funcţiona, în afară de energie electrică: linie curentă, peron-platformă, acoperiş, stâlpi, instalaţiile de electrificare. Investiţia a costat aproape un milion de lei.

Cu trenul, doar din septembrie

Halta Jucu de Jos, cum îi spune oficial staţiei amenajate chiar în dreptul fabricii Nokia şi la cererea conducerii acesteia, stă acum nefolosită. Angajaţii fabricii de telefoane mobile care nu locuiesc în Jucu fac naveta cu ajutorul microbuzelor şi autobuzelor pe care le plăteşte tot Nokia. „Avem două variante pentru a da în folosinţă halta: fie o racordăm la sistemul de furnizare a energiei electrice al Tetarom (parcul industrial în care funcţionează Nokia - n.r.), fie instalăm panouri solare care să asigure energia necesară. Încă nu am decis care va fi soluţia adoptată. Cert este că cel târziu până în 15 septembrie vom da în folosinţă halta”, a mai declarat Gheorghe Şurubaru.

Zilnic, pe ruta Cluj-Jucu circulă 37 de trenuri de persoane care, însă nu opresc în „Gara Nokia”. „Dacă reprezentanţii Nokia vor cere, le vom pune, contra-cost, la dispoziţie garnituri speciale pentru angajaţii lor”, a mai declarat directorul CFR Infrastructură. Potrivit Inspectoratului Teritorial de Muncă, Nokia are, în acest moment, aproximativ 1700 de angajaţi cu normă întreagă. Aceştia lucrează la foc continuu, în schimburi care acoperă 24 de ore din 24.
Reprezentanţii Nokia nu au dorit să precizeze, însă, câţi dintre aceştia fac naveta din Cluj sau din alte localităţi. „Mie mi-ar folosi să fie tren până aici, deşi va trebui să fiu şi mai punctuală, că trenul nu te aşteaptă ca şoferul microbuzului, dacă întrâzii un minut-două”, spune Rodica Dan, una dintre angajatele firmei care asigură securitatea fabricii din Jucu, care locuieşte în Gherla, de unde face zilnic naveta.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite