Cluj: Guerilla marketing de criză

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cluj: Guerilla marketing de criză
Cluj: Guerilla marketing de criză

Într-un Cluj conservator faţă de publicitatea neconvenţională, orice campanie mai deosebită iese în evidenţă. O firmă şi-a acoperit maşina cu gazon sintetic pentru a-şi face reclamă. Este ultima găselinţă dintr-un şir mai lung de idei originale de promovare a produselor.

Ca să-ţi vinzi produsele în timp de criză, trebuie să găseşti o modalitate să „ieşi în faţă”. Aşa s-au gândit şi reprezentanţii unei firme specializată în amenajarea de obiective sportive, care şi-a acoperit una dintre maşini în totalitate cu gazon sintetic.

Specialiştii în publicitate din Cluj spun că acesta este un exemplu de publicitate nevonvenţională, mai mult sau puţin adaptată perioadei de criză, care nu este neaparat un obicei într-un oraş conservator din acest punct de vedere.
Alte campanii „îndrăzneţe” practicate în Cluj au fost panouri publicitare mobile cărate în spate sau bannere plimbate la semafor prin faţa şoferilor.

Criza lasă publicitatea „plictisitoare”

„Am văzut în străinătate ceva similar şi am împrumutat ideea, chiar dacă acolo se făcea publicitate la altceva. Chiar are efect maşina”, spune Anca Vasile, director tehnic la Artimex Sport, firma care a pus în circulaţie maşina-gazon.
Pentru a putea circula, pentru maşină s-a obţinut un acord de schimbare temporară a culorii.

Bogdan Brânzaş, CEO al Branzas Design, una dintre cele mai importante agenţii specializate pe branding din ţară, spune că din păcate, Clujul este secetos în această perioadă. „Este o secetă mare la bugete şi prin urmare şi la idei. Este imposibil de făcut ceva deosebit în această perioadă”, este de părere Bogdan Brânzaş.

Ideile îndrăzneţe nu prea prind

Daniel Lupean, director general al agenţiei Reset Media, spune că astfel de campanii neconvenţionale se potrivesc firmelor mai mici, dar acestea nu au acelaşi impact decât campaniile mari, realizate prin mediile clasice, publicitatea la televiziune sau radio.

„Noi am încercat de-a lungul timpului tot felul de idei, dar care nu s-au putut concretiza din cauza lipsei autorizaţiilor. Am încercat, de exmplu, să facem desene tridimensionale pe asfalt, care cu siguranţă ar fi atras atenţia”, spune Daniel Lupean.

O altă idee care nu a putut fi pusă în aplicare în domeniu le-a venit celor de la Reset Media de la un producător de bere. „Voiau să facă o campanie cu un balon mare, care să fie dus de 20-30 de oameni. Nu s-a putut face, tot din cauza autorizaţiilor”, spune Lupean.

Se caută adaptarea la criză

Flaviu Dorobăţ, designer grafic la Akox Advertising, nu ştie ce publicitate e adaptată la criză. „Ideal ar fi un buget minim şi un efect maxim. Noi am pornit o mică campanie de autopromovare de criză, la care ideea conceptuală e reţeta”, spune Flaviu.

Iulia Maria Căţănaş, PR Executiv la Amprenta Advertising, spune că studii de specialitate au dovedit faptul că  utilizarea display-urilor mobile generează vânzări şi creşte notorietatea produselor de la 50 la sută, până la 100 la sută.
Amprenta a desfăşurat mai multe campanii cu display-uri mobile, printre care cea de lansare a unui nou club de noapte, sau cu aşa-numitele scrolling bannere. Acesta din urmă este un procedeu care presupune ca doi oameni să afişeze un banner pe trecerile de pietoni, cât timp este roşu pentru autoturisme. S-a folosit acest tip de publicitate şi în campania de promovare a Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF).

CITEŞTE AICI TOATE ŞTIRILE DIN CLUJ


Urmăreşte ştirile din Cluj pe Twitter ori prin RSS sau contactează-ne prin e-mail ori Yahoo! Messenger folosind butoanele din stânga

image
image
image
image
Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite