FOTO Istoria TIFF în afişe. Anul acesta, Săpânţa e „vedetă“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Afişele TIFF din acest an au fost realizate de doi tineri designeri grafici, Carmen Gociu şi Andrei Pastuhov. Ultimul mărturiseşte că, în ton cu campaniile de imagine TIFF, cea mai apropiată referinţă era cimitirul de la Săpânţa.  

La ediţia din acest an a TIFF-ului, a unsprezecea, cele două modele de afişe au fost create de graficienii - Carmen Gociu şi Andrei Pastuhov. Aceştia au transformat în „vedetă" Cimitirul de la Săpânţa. Primul designer a creat afişul cu tânărul ce se uită la filme, iar al doilea, cu bărbatul în costum tradiţional.

Străini de renume la TIFF 2012. Directorul Festivalului Internaţional de Film de la Berlin vine la Cluj

Andrei Pastuhov spune că a fost interesant să reproducă stilul specific al imaginilor din Cimitirul vesel de al Săpânţa. „Nu am mai desenat în stilul acesta niciodată. A fost o experienţă plăcută. Ce pot să zic e că nu e aşa de uşor pe cât pare. E chiar mult mai greu decât ai crede ca să faci să pară totul autentic", afirmă Andrei Pastuhov.
El mărturiseşte că a căutat să vadă ce face interesantă o cruce de la Săpânţa şi cum reuşeşte ea să portretizeze viaţa unui om într-o singură imagine. Şi-a dorit ca afişul să fie unul de impact la care lumea să reacţioneze şi să nu treacă nepăsătoare. Spune că cea mai apropiată referinţă, în spiritul campaniilor de imagine ale TIFF-ului, era Cimitirul de la Săpânţa, simbol foarte cunoscut şi în ţară şi în străinătate.

image

Vezi cum arată afişele de la toate ediţiile TIFF

„În plus, imaginile de pe crucile de la Săpânţa au un stil aparte, care le face foarte interesante şi atractive. Mi se pare un contrast conceptual şi vizual interesant, între imagistică arhaică de la Săpânţa, redată în afiş şi ideea unui festival de film, care nu poate fi altfel decât modern", adaugă Andrei Pastuhov.

Vezi spotul ediţiei din 2012 a TIFF-ului

Pastuhov mai spune că s-a bucurat că organizatorilor TIFF le-a plăcut ceea ce a făcut şi că au adoptat varianta sa. El a văzut deja reacţii la afişul creat care e un fel de „love it or hate it". „Am vrut un personaj mare şi expresiv, un personaj în care să te regăseşti în nopţile albe în care stai să te uiţi la cine ştie ce filme. Asta am încercat să redau cel mai clar. În rest am urmărit ca totul să fie autentic, să îţi dai seama din prima că e vorba despre Săpânţa", explică designerul.

El a mai creat afişe pentru diverse concerte şi evenimente. Dintre acestea cel mai vizibil a fost Notes&Ties (http://pastuhov.ro/notesties-identity).

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite