Du-mă acasă, măi tramvai

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tramvaiul va circula, de mâine, la Cluj pe un traseu scurtat, din Piaţa Gării doar până la Podul Calvaria. Călătorii vor fi preluaţi din zona Calvaria de autobuze, care îi vor duce până la capătul de linie a tramvaiului, în cartierul Mănăştur.

Scurtarea traseului pentru tramvai se impune deoarece, de mâine, încep lucrările de modernizare a liniilor, care vor dura aproximativ doi ani. Lucrările de modernizare vor fi executate în etape şi încep pe tronsonul Mănăştur - Piaţa Gării, între străzile Bucium şi Calvaria. Acestea vor fi gata peste trei luni. Pe durata lucrărilor, transportul pe acest segment va fi asigurat de autobuze. „Noi pregătim terenul pentru executantul lucrării. La nodul Calvaria, am montat şinele care vor asigura întoarcerea provizorie a tramvaielor", a spus Dorin Sabău, reprezentant al Regiei Autonome de Transport Urban Călători (RATUC) Cluj, responsabil tehnic în echipa de implementare a proiectului constituită de primărie. Acesta a precizat şi că lucrările anterioare celor de modernizare sunt efectuate în regie proprie de către RATUC. După finalizarea lucrărilor de modernizare, şinele provizorii vor fi demontate.

Soluţii provizorii pentru călători

Potrivit responsabilului tehnic, lucrările pe tronsonul Bucium - Calvaria vor dura trei luni, timp în care călătorii vor circula cu tramvaiul pe linia 101 doar între gară şi Podul Calvaria. „De la Calvaria, călătorii vor fi transbordaţi în autobuze, care vor circula până la capăt de linie. Călătorii nu vor fi nevoiţi să composteze un alt bilet, pe autobuze fiind valabile tichetele compostate în tramvai", a adăugat Sabău.

Tramvaiele nu vor circula pe linia 102 până în iunie 2013, însă, susţine Dorin Sabău, abonamentele pe această linie vor fi valabile pe liniile 100 şi 101.

RATUC va asigura asistenţa tehnică necesară pe întreaga perioadă de derulare a lucrărilor. Pentru RATUC, aceste lucrări înseamnă o diminuare a activităţii Autobazei Tramvaie, în prima etapă, cu 30%, iar ulterior, cu 50 de procente. Totuşi, reprezentanţii regiei susţin că nu se pune problema disponibilizării personalului. „Vom redistribui angajaţii. Activitatea la Autobaza Tramvaie va scădea chiar la jumătate, peste un an este posibil să se sisteze, o vreme, complet, însă oamenii vor fi transferaţi, nu disponibilizaţi. Vom avea în continuare încasări ", a explicat Dorin Sabău.

Trafic îngreunat, un sacrificiu necesar

În opinia responsabilului tehnic, perturbarea traficului pe toată perioada lucrărilor de modernizare reprezintă „un sacrificiu necesar". „La anul, timp de două luni, nu vor circula deloc tramvaiele. Dar e nevoie de acest sacrificiu. Oricum, se va lucra pe tronsoane de maximum 700 de metri şi vor rămâne benzi de circulaţie practicabile", a dat asigurări Sabău.

Singurele probleme care ar putea apărea sunt legate de parcările cu plată care nu vor putea fi, o vreme, utilizate de abonaţi. „Vom acorda alte locuri de parcare în zonele respective", a arătat Oana Buzatu, purtător de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca.

Valoarea contractului de modernizare a liniei de tramvai este de 104.000.000 de lei fără TVA. 98% din costurile fără TVA sunt suportate din fonduri europene. Proiectul a fost câştigat de asocierea firmelor Swietelsky Baugesellschaft mbH - Astalrom - Euroconstruct - Transferoviar Grup.

Cluj-Napoca

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite