Curse de viteză în centrul Clujului
0
După aproape patru decenii, tradiţia circuitului de viteză din Piaţa Unirii, reînvie. Prin anii '70-'80, în România, erau foarte disputate cursele de viteză, care aveau deja o tradiţie de câteva zeci de ani. În lipsa unor circuite, campionatul de viteză se desfăşura în centrul oraşelor, unul dintre acestea fiind Clujul.
Acum, în 2012, pe circuitul stradal din inima oraşului se va alerga în cadrul unei superspeciale, o probă-spectacol din programul Transilvania Rally. Startul se va da vineri, 22 iunie, la ora 19.52, pe Bulevardul Eroilor pe contrasens, apoi se parcurge de două ori Piaţa Unirii (pe latura estică, prin parcarea din spatele Catedralei Sf. Mihail, latura vestică şi cea sudică). După a doua trecere, concurenţii vor vira dreapta pe strada Napoca (pe contrasens), unde va fi şi sosirea.
Pe latura sudică a Pieţei Unirii, în dreptul Băncii Naţionale, va fi instalat un ecran pe care va putea fi urmărită evoluţia concurenţilor, publicul fiind aşteptat în zona pietonală a pieţei, unde vor fi amenajate şi standuri de prezentare ale partenerilor Transilvania Rally. Organizatorii celei de-a patra etape a Campionatului Naţional de Raliuri „Dunlop", ediţia 2012, şi-au dorit această superspecială din două motive. Atât pentru spectacolul total pe care îl vor oferi clujenilor, dar şi pentru ca circuitul din centrul oraşului a reprezentat punctul de plecare pentru istoria automobilistică de excepţie a Clujului.
Clujul are oveche tradiţie în motorsport, celebra cursa de pe Feleac figurând în Campionatul European de Munte încă din 1930. Timpul stabilit de Hans Stuck, în 1938, pe un Auto-Union, 2 minute 56 secunde, este recordul absolut, nu a putut fi doborât niciodată. Auto-Union a fost precursorul automobilelor Audi de astăzi, Audi fiind, de fapt, acronimul de la Auto Union Deutsche Industrie. După cursele de viteză organizate în centrul oraşului în anii '70, au urmat câteva etape de viteză în coasta la Băişoara, iar apoi chiar şi etape ale Turul Europei, care trecea prin judeţul Cluj pe o parte din probele deja consacrate în Raliul Avram Iancu, raliu care a debutat în 1975. Din actuala echipă de organizare fac parte oameni care au avut prilejul să concureze în Raliul Avram Iancu, sau să organizeze ediţii ale celebrului raliu.
Mihai Avram îşi aminteşte de acele vremuri: „Cea mai plăcută amintire şi senzaţie trăită rămâne câştigarea Raliului "Avram Iancu" în 1981, alături de prietenul şi colegul meu "Itza"Mureşan, când am reuşit să lăsăm în urmă întreaga armată a uzinei din Piteşti. Raliurile organizate în anii aceia erau de cu totul altă factură decât cele de azi. Se parcurgeau 1000-2000 km, se concura mult timp noaptea, service-ul ţi-l aşezai unde credeai că e mai util şi asa mai departe. Acum, când ne apropiem cu prea mare viteză de startul de la Cluj, sper ca eforturile întregii echipe să aducă acest raliu la faima din anii aceia".

