Cluj: Curba blestemată de la Boju

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cluj: Curba blestemată de la Boju
Cluj: Curba blestemată de la Boju

În urmă cu nouă ani, un alt tren a ieşit de pe şine, în aceeaşi zonă în care a deraiat, luni, un marfar, afirmă fostul impiegat de mişcare din gara Boju.

Fostul impiegat de mişcare al gării din Boju, Ioan Aroncutean, a fost primul care a ajuns luni seară, la locul unde a deraiat un tren de marfă, iar şapte vagoane au căzut de pe şine. Locuieşte în apropiere de locul unde a deraiat trenul, iar când a auzit bubuitura, a fugit să vadă despre ce e vorba. Bărbatul a fost impiegat timp de 15 ani în gara Boju şi îşi aminteşte că în aceeaşi curbă a mai avut loc un incident asemănător, în urmă cu nouă ani.

„În anul 2000 a mai deraiat tot aşa un tren. Atunci, doar un vagon a sărit de pe linie”, îşi aminteşte fostul impiegat. Şi primarul din Cojocna, comună de care aparţine satul Boju, spune că a auzit despre incident. „Povesteau oamenii din sat despre acel incident. Cu exactitate, nu ştiu ce s-a întâmplat”, a spus Radu Ranga.

Infrastructura trebuie refăcută complet

„E posibil să se fi petrecut acea deraiere, acum nouă ani. Oricum, după astfel de evenimente, se iau măsuri în zonă”, a spus şi Gheorghe Şurubaru, directorul Diviziei Infrastructură din cadrul Regionalei CFR Cluj.
Acesta a menţionat că zona în care s-a produs accidentul de luni este cuprinsă într-un program amplu de modernizare. „Acolo am propus refacerea completă a infrastructurii. Din nefericire, suntem nevoiţi să lucrăm pe bucăţi, din cauza lipsei fondurilor”, a spus directorul, Acesta a precizat că acea zonă era „în regulă din punct de vedere al siguranţei circulaţiei”. „Acum doi ani s-au făcut lucrări ample pe anumite porţiuni”, a explicat acesta.

Vina mecanicilor sau probleme cu şinele

Ancheta în cazul accidentului în care a fost implicat, luni, la Boju, trenul de marfă al firmei Unifertrans continuă, fiind coordonată de Autoritatea Feroviară Română. În cursul zilei de astăzi au fost audiaţi mecanicii locomotivelor ataşate garniturii de tren. „Am vorbit cu ei şi mi-au spus că au fost nevoiţi să frâneze brusc, din cauza limitărilor de acolo. Oricum, viteza lor se încadra în limitele normale”, ne-a declarat Iorgu Buhoci, directorul firmei Unifertrans, care opera transportul.
Acesta a precizat că alte detalii vor fi aflate abia după finalizarea anchetei. Cele două variante luate în calcul de anchetatori cu privire la cauzele acestui incident sunt, pe de o parte, vina mecanicilor - există bănuiala că locomotiva din spatele trenului avea o viteză mai mare decât cea din faţă -, iar pe de altă parte, starea precară a terasamentului din zonă.

Şeful Comisariatului Regional al Gărzii de Mediu Cluj, Mihaela Rozor, a precizat că în zona producerii accidentului feroviar au avut loc mai multe scurgeri de motorină. “Se scurge treptat prin mai multe locuri, cantitatea exactă o vom stabili când va fi transvazată toată motorina, pentru că atunci vor afla ce cantitate s-a scurs din sol. Cert este că solul a fost poluat, iar autorităţile trebuie să găsească o soluţie pentru depoluarea zonei”, a spus Rozor.

Nu a fost sabotaj

Parchetul de pe lângă Tribunalul Cluj a decis să nu deschidă un dosar penal în acest caz, eliminând astfel ipoteza unui sabotaj. „Nu am înregistrat nicio cauză penală, întrucât nu am descoperit elemente infracţionale”, a declarat purtătorul de cuvânt al Parchetului, Dorina Măciucă-Prodan.

S-a reluat circulaţia

Circulaţia feroviară între Cluj-Napoca - Câmpia-Turzii a fost reluată, marţi seară, pe un singur fir,  la 27 de ore de la accident. „Am efectuat lucrări de degajare a căii ferate şi de refacere a liniei electrice de contact, ruptă în urma deraierii”, a spus Gheorghe Şurubaru. Potrivit acestuia, la cel de-al doilea fir de circulaţie se mai lucrează şi se speră că acesta va fi redat circulaţiei în zilele următoare, astfel încât traficul feroviar să revină la normal.

CITEŞTE AICI TOATE ŞTIRILE DIN CLUJ

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite