Cluj: Coşmarul pasagerilor blocaţi pentru o zi la Roma (FOTO)

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cluj: Coşmarul pasagerilor blocaţi pentru o zi la Roma (FOTO)
Cluj: Coşmarul pasagerilor blocaţi pentru o zi la Roma (FOTO)

Circa 130 de români au aşteptat 26 de ore pe aeroportul Fiumicino (Roma) să fie îmbarcaţi de către Wizz Air în avionul spre Cluj-Napoca. Printre aceştia s-au aflat şi numeroşi copii şi o bătrână în vârstă de 80 de ani. Revenim cu imagini video, surprinse de un pasager român pe aeroportul din Italia.

Citeşte şi
Cluj: Emoţii şi lacrimi după o cursă aeriană care a întârziat 28 de ore (GALERIE FOTO)


După o aşteptare de peste o zi, avionul a aterizat la Cluj la ora 23.00. Reporterul Adevărul Italia a stat alături de români pe perioada întregii zile, de luni dimineaţa şi până în momentul îmbarcării.

UPDATE (ORA 19.25):

O aeronava a companiei Wizz Air cu cei 130 de pasageri la bord a decolat de pe aeroportul Fiumicino în jurul orei locale 19.00, urmând să aterizeze la Cluj la ora 21.00.

UPDATE (ORA 18.15):

Chiar dacă iniţial compania aeriană Wizz Air anunţase că aeronava care operează zborul Roma – Cluj va pleca la ora locală 18.00, cei 130 de români rămaşi pe aeroportul Fiumicino nu au plecat încă.

Potrivit unui mail trimis de reprezentanții Wizz Air la redacţie, ”Zborul Roma-Cluj va pleca in aproximativ o oră şi 15 minute și va fi operat cu o altă aeronavă care se află în drum spre Roma și va ajunge în aproximativ 45 de minute”.

Numărul pasagerilor care aseară la ora 19.50 ar fi trebuit să plece de la Fiumicino- Roma spre Cluj a fost de 160, dar 30 dintre ei şi-au luat alte bilete din aeroport şi au plecat cu o altă companie aeriană.

Printre pasagerii care aşteaptă de aproape 24 de ore să plece spre casă se afla mai mulţi copii şi o femeie în vârstă de 80 de ani. Contactat telefonic unul dintre pasageri ne-a spus că toţi stau acum lipiţi de geam şi aşteaptă avionul care-i va duce spre casă.

Potrivit mesajului transmis de Wizz Air, ”Zborul Cluj-Dortmund a decolat deja si va ateriza la Dortmund în aproximativ 30 de minute. Zborul de intoarcere se va desfaşura conform datelor anunţate. Zborul Cluj-Milano-Cluj va decola in aproximativ 4 ore.

Singurul zbor anulat este cel catre Paris si retur. Nici un alt zbor al companiei nu este afectat”.

UPDATE (ORA 14.30): Departamentul de Relaţii cu Publicul al companiei WizzAir a contactat din nou redacţia Adevărul pentru a clarifica situaţia pasagerilor din aeroportul Fiumicino (Roma).

”După inspecţia efectuată de tehnicieni aceştia au anuntat ca aeronava care trebuia sa opereze zborul Roma-Cluj nu poate decola la ora 13:00, timpul estimat de plecare in acest moment fiind ora 18:00. Totodata, datorita rotatiei aeronavelor este afectata, pe langa zborurile Cluj-Dortmund-Cluj si Cluj-Milano-Cluj si cursa Cluj-Paris-Cluj de astazi. Primele doua curse inregistreaza intarzieri de 10 respectiv 8 ore si vor fi operate cu alte aeronave, iar cea de-a treia a fost anulata.”

image

UPDATE (ora 12.30):

Situaţia românilor blocaţi în aeroportul de la Roma este departe de a se fi clarificat. Zborul prevăzut pentru ora 12.00 nu a decolat iar cei aproximativ 160 de pasageri s-au împărțit în trei mari grupuri, al căror destin pare a fi diferit, de la caz la caz.

Astfel, primii aproximativ 60 de călători, cei care au reuşit să treacă de check-in sunt la un pas de a fi îmbarcaţi şi de a pleca spre destinație, fără a avea o certitudine însă. Alţi aproximativ 60 au rămas blocaţi înainte de a reuşi să treacă de faza check-in, din cauza unor probleme inexplicabile legate de bagaje. Au fost plimbaţi de la un ghişeu la altul iar în prezent aceştia iau prânzul servit de compania WizzAir.

Prânzul a fost oferit ”pe fugă”, o masă scurtă, ”deoarece ni se spunea într-una că avem la dispoziţie doar 40 de minute ca să mâncăm, pentru că după trebuie repede să ne îmbarcăm” povesteşte reporterului Adevărul, Laura Oranschi din Dej. Pasagerii s-au grăbit, pentru ca ulterior timp de o oră să aştepte în faţa porţii de îmbarcare H2 a terminalului 3 din aeroportul Fiumicino.

”Ni s-a promis ora 12.00. apoi ora 16.00” spune Cristian Suciu, subliniind că nu este normală această lipsă de comunicare din partea reprezentanților Wizzair. ”Vedem avionul, care stă, nu pare operabil, însă nu știm nimic”. În privința mâncării, el a spus că abia a apucat să înghită un colţ de pâine, câţiva cartofi prăjiți şi să ia o apă minerală.
Cei doi români sunt veniți într-o vacanță de 4 zile la Roma

Ultimul grup, compus din circa 30 de persoane, a decis că nu mai poate pierde o altă zi în aeroport și au achiziţionat bilete de la o altă companiei, urmând să plece în circa jumătate de oră către România.

UPDATE (ora 11.40): Aeronava înlocuitoare a sosit în fața terminalului de îmbarcare iar pasagerii au început să își ocupe locurile. Decolarea, în cazul în care nu mai apar alte probleme, este prevăzută pentru ora 12.00. Astfel, călătorii vor ajunge la destinaţie cu o întârziere de circa 21 de ore.

UPDATE (ora 11.20): Departamentul de Relaţii cu Publicul al companiei WizzAir a contactat redacţia Adevărul pentru a clarifica situaţia pasagerilor din aeroportul Fiumicino (Roma).

”Aeronava care opera zborul Cluj-Roma de duminica 08 noiembrie a fost lovita de fulger. Aceasta a ajuns in siguranta la destinatie, insa conform regulamentului a ramas la sol pentru verificari. Din cauza acestui eveniment zborul de intoarcere, Roma-Cluj, are o intarziere de 12 ore. Totodata, ca urmare a rotatiei aeronavelor sunt afectate si zborurile Cluj-Dortmund-Cluj si Cluj-Milano-Cluj de astazi, acestea inregistrand intarzieri de aproximativ 8 ore.

Pasagerii zborului Roma-Cluj au fost informati si au primit vouchere pentru alimente si bauturi. Pasageri curselor spre Dortmund si Milano sunt informati asupra schimbarilor aparute. Compania isi cere scuze pasagerilor pentru neplacerile cauzate de aceasta situatie si depune toate eforturile posibile pentru minimizarea efectelor asupra orarului de zbor.”
 

image

UPDATE (ora 10.46):

O nouă problemă tehnică, de această dată legată de bagaje, va întârzia decolarea aeronavei la ora stabilită. Încurcătura a survenit după ce jumătate dintre pasageri trecuseră deja de check-in. În momentul de față ei au fost trimişi către un alt ghişeu, unde vor fi nevoiţi să repete procedura.

Reprezentanţii WizzAir nu au putut fi contactaţi iar funcţionare de la ghiţeul companiei, din aeroport, a refuzat să dea declaraţii.

UPDATE (9.44): Românii se pregătescă să treacă din nou prin check-in, de acestă dată pentru îmbarcarea finală. La ora 10.30 toţi călătorii care ar fi trebuit să ajungă încă de ieri noapte la Cluj, vor fi în aeronava trimisă de compania WizzAir pentru a rezolva situația. Decolarea este prevăzută pentru ora 11.00.

Odiseea conaţionalilor noştri a început aseară, la ora 19.00, când li s-a comunicat că avionul care ar fi trebuit să îi ducă acasă nu mai decolează din motive tehnice. Astfel, circa 160 de români riscau să rămână nu doar blocați ci și abandonaţi. După aproape două ore de aşteptare a sosit vestea că bagajele vor întârzia, astfel încât au fost nevoiţi să aştepte până în jurul orei 01.30 pentru a se putea deplasa înspre hotelul pus la dispoziţie de WizzAir, după multe insistenţe din partea călătorilor.

Cei în jur de 160 de pasageri au fost plimbaşi şi în această dimineaţă de la un checking la altul, fiind nevoiţi să stea din nou la cozi, deşi toţi erau în posesia cărţilor de îmbarcare.

Majoritatea călătorilor se aflau în Italia în scop turistic iar acum se îndreptau către casă. Aceştia au vizitat Roma şi împrejurimile timp de o săptămână sau două, unii împreună cu rudele care locuiesc în capitala italiană. Printre călători, sunt puțini românii care lucrează în Italia și se întorc încă de pe acum în ţară pentru sărbători.

Ioan Cioba din Bistriţa a venit pentru 5 zile la Roma cu soţia în vacanţă, dar nu s-a enervat de cele peste 12 ore de întâziere a avionului. “Mai important este să zburăm în siguranță, decât să ajungem la timp”, a declarat el reporterului de la Adevărul.

Printre pasageri se aflau copii şi câteva persoane în vărstă. Ioana Ceuşescu are 80 de ani şi a venit pentru prima oară în Italia, la copiii ei din Aprilia. “Nu mai pot de oboseală, dar ce să fac? Plus că mi-e foame. N-am mâncat de ieri de la prânz” spune femeia, care ar trebui să ajungă acasă la Sângalicea – Vâlcea, un sat aflat la peste 200 de km distanţă de aeroportul de la Cluj, unde va ateriza avionul, în jurul orei 14.00. ora României.

Au fost cazaţi fără mic dejun şi cină

Traian Cif din Reghin - Tg Mureş a ajuns la aeroportul Fiumicino ieri, la ora 15.00. “Abia la ora 23.00. ne-au anunţat că aeronava are o defecţiune tehnică la bord şi prin urmare cursa s-a anulat” povesteşte românul venit pentru un week-end la Roma. “Două ore şi jumătate au trecut până am reuşit să ne recuperăm bagajele şi abia la 1.30 am ajuns la hotel”, spune Traian, dezamăgit că deşi condiţiile de cazare au fost în regulă, nu au beneficiat de mic dejun şi nici de cină.

“Vreau să merg acasă, dar nu mai ajung„ spune şi Otilia Marcovici (47 ani) din Baia Mare, menajeră la Roma. Femeia spune că nu a mai fost acasă de un an şi că acum a reuşit să-şi ia mai multe zile libere până după sărbători.

UPDATE (7.30): Aeronava de schimb va pleca spre Cluj la ora 11.00.

Un număr de circa 160 de români care trebuiau să ajungă ieri la Cluj, se află în momentul de faţă pe aeroportul Fiumicino din Roma. Românii trebuiau să plece ieri la ora 19.00 din Roma şi să ajungă în jurul orei 22.00 în România. Toţi aveau bilete la ¨Wizz Air¨.

Din cauza faptului că avionul cu care trebuiau să plece a avut o defecţiune, zborul a fost anulat. Românii au fost anunţaţi că o altă aeronavă va fi folosită pentru a-i transporta acasă. Reprezentanţii Wizz Air nu au făcut niciun comentariu în legătură cu această situaţie. Românii ar trebui să ajungă la Cluj astăzi, 9 noiembrie, în jurul orei 12.00. Vom reveni cu amănunte.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite