Compania Orange, amendată cu 10.000 de lei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Operatorul a fost sancţionat de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Cluj, dar va contesta amenda în instanţă. Peste 50 de clujeni au sesizat Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC), în ultima perioasă, reclamând suspendarea unor cartele preplătite Orange, înainte de expirarea perioadei de valabilitate.

Companiile de telefonie mobilă caută să atragă noi clienţi cu oferte avantajoase a cartelelor prepay. Fără a încheia un angajament care obligă clienţii să se aboneze pe minimum un an, aceştia pot avea, prin cartelele preplătite, mii de minute la un preţ de câţiva euro. Cel puţin aşa sună una dintre ultimele oferte Orange.

După oferta lansată de curând de Orange, potrivit căreia, cu patru euro orice utilizator al unei cartele preplătite beneficiază de 1.500 de minute în reţea într-o lună, peste 50 de clujeni au sesizat CJPC, reclamând blocarea cartelelor înainte de expirarea perioadei de valabilitate. „M-a atras oferta, motiv pentru care am cumpărat o cartelă Orange. Mi-am activat opţiunea, primele zile a funcţionat perfect. Pe urmă, am dat vreo 13 telefoane în decurs de câteva ceasuri, după care cartela a fost blocată. Nu am mai putut efectua niciun apel", spune unul dintre clujenii nemulţumiţi, Vasile Miron (47 de ani), de profesie inginer. De altfel, majoritatea reclamaţiilor se referă la blocarea cartelelor după efectuarea unui număr mai mare de apeluri într-un interval scurt.

Vasile Miron susţine că, ajuns la un magazin Orange pentru a cere ajutor, reprezentanţii companiei l-au sfătuit să-şi facă un abonament, „pentru a nu mai întâmpina astfel de probleme". „Dacă voiam abonament, care este evident mai scump, nu-mi mai cumpăram cartela preplătită", explică Vasile Miron.

„Cei de la Orange mi-au spus că nu am cu compania nicio relaţie contractuală şi că îşi rezervă dreptul de a întrerupe anumite servicii. Păi, atunci ce rost mai au reclamele cu oferte imbatabile, dacă te trezeşti şi cu banii daţi, şi cu cartela suspendată?", se întreabă un alt consumator nemulţumit.

Operatorul economic a fost sancţionat cu amendă în valoare de 10.000 lei de către CJPC Cluj, care a considerat că a manifestat un comportament incorect în relaţia cu consumatorii.   

Orange dă în judecată CJPC Cluj

În replică, operatorul de telefonie mobilă spune că aspectele semnalete sunt de natură tehnică. „Orange Romania a acţionat cu bună credinţă şi a depus toate eforturile pentru remedierea problemelor tehnice apărute, iar clienţilor le-au fost reconectate numerele. Aceste lucruri au fost aduse la cunoştinţa reprezentanţilor CJPC Cluj. În aceste condiţii, întrucât considerăm că sancţiunea este disproporţionată cu gravitatea faptei, dar şi cu eventualul prejudiciu adus clienţilor, ne rezervăm dreptul de a contesta această măsură în instanţă", se arată într-un răspuns oficial al companiei Orange.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite