Clujul a mizat pe pălincă la Târgul Internaţional de Turism de la Berlin

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un manechin înfăţişându-l pe Ştefan cel Mare plictisit, o barcă din Delta Dunării şi un steag al ţării i-au întâmpinat pe vizitatorii standului României de la Târgul Internaţional de Turism din Berlin. Standul  nu a atras privirile precum cele aflate în imediata apropiere.

Şi totuşi, vizitatorii târgului, desfăşurat în weekend, s-au oprit în dreptul măsuţei din spatele căreia Clujul îşi prezintă oferta turistică.

La ediţia din acest an a Târgului Internţional din Berlin, ce s-a desfăşurat în weekend, au fost prezenţi 47 de expozanţi din România. Alături de oraşele care şi-au prezentat ofertele turistice, precum Cluj-Napoca, Sibiu, Braşov sau Piatra Neamţ, din ţara noastră au mai participat la târg agenţii de turism, hoteluri, companii aeriene sau de închirieri auto.

Deşi modest, standul Clujului are „norocul“ de a beneficia de un amplasament excelent: la „graniţa“ dintre standurile României, Serbiei şi Slovaciei şi la doar câţiva metri de cel mai apreciat stand românesc, cel al Bucovinei, unde ouăle de Paşte cu foiţă se aur se vând „ca pâinea caldă“, deşi costă 30 de euro. Faţă de celelalte oraşe din Ardeal reprezentate la ITB Berlin 2011, Clujul iese în evidenţă prin faptul că a încercat să ofere mai mult decât banale pliante.

Pălincă şi film 
Mireasma de pălincă şi un filmuleţ cu „Inima Transilvaniei” îi conving pe oameni să arunce o privire asupra pliantelor menite să îi atragă în “Capitala Ardealului”. La început de zi mai timizi, dar din ce în ce mai îndrăzneţi, mânaţi şi de impulsul dat de un “gât” de pălincă ardelenească. Îi întâmpină Marius Oprea, unul dintre cei doi reprezentanţi ai bradului turistic “Visit Cluj”, lansat recent de Primărie. “Am avut destul de mulţi vizitatori. Majoritatea sunt atraşi de pălincă şi de brânza ardelenească pe care am oferit-o. Îi interesează în primul rând Transilvania, abia apoi Clujul”, spune tânărul. Într-adevăr, sunt puţin care caută direct informaţii despre Cluj-Napoca. Mai degrabă se interesează de Transilvania, iar apoi caută să afle cât mai multe despre oraşele din zonă, dintre care la ITB Berlin 2011 sunt reprezentate trei. “Nu am fost până acum în România, am însă prieteni care vin de acolo, aşa că am auzit multe despre ţară”, spune Axel Zeitsmann, care a petrecut minute bune alături de soţia sa la standul clujean.


“Şefa mea m-a rugat să aflu cât se poate de multe despre Cluj. Plănuieşte o excursie prelungită în România”, a afirmat Brigitte Zeitsmann. “Nu cunosc nimic despre Cluj sau despre România, nici nu intenţionez să călătoresc în perioada următoare, însă ţuica este foarte bună”, a spus şi Bruno Chemnitz, unul dintre vizitatori.

Vizitatorii au întrebat de TIFF

„Consider că este un succes, mai ales că suntem la prima participare la cel mai mare târg de turism al lumii. În primele zile, cele rezevate celor din acest domeniu, am reuşit să purtăm discuţii cu reprezentaţi ai apriximativ 100 de organizaţii din întreaga lume. Majoritatea caută destinaţii noi pentru turişti, iar Clujul îi atrage. De asemenea, ne-am întâlnit cu o serie de reprezentanţi ai oraşelor care vor fi Capitale Culturale Europene în următorii ani sau ai oraşelor care candidează pentru această distincţie“, a spus Ovidiu Câmpean, şeful Serviciului Relaţii Comunitare şi Turism din Primăria Cluj-Napoca. El a mai precizat că majoritatea celor care au vizitat standul Clujului s-au interesat de TIFF, dar şi de posibile destinaţii turistice din judeţ, nu doar din oraş.

image
image

CITEŞTE ŞI

Corespondenţă specială de la Berlin: România la cel mai mare târg de turism din lume

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite