Cluj: Cele zece porunci care ar putea scăpa Clujul de circulaţia de coşmar (VIDEO)

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reprezentanţii autorităţilor responsabile cu traficul din oraş au participat, ieri, la o dezbatere în redacţia „Adevărul de Seară“. Pe lângă problemele din trafic, invitaţii au identificat şi soluţii. Propunerile studiului de circulaţie realizat de Search Corporation au fost în mare parte puse în aplicare. Pentru îmbunătăţirea substanţială a traficului, clujenii vor aştepta centurile de ocolire.

Citeşte şi


Cel puţin zece posibile soluţii pentru fluidizarea traficului s-au conturat ieri, la dezbaterea care încheie serialul jurnalistic demarat de cotidianul Adevărul de Seară.

La dezbatere au participat inspectorul Mircea Rotar purtătorul de cuvânt al Serviciului Poliţiei Rutiere Cluj, Mirela Mărincean, şeful Serviciului Siguranţa Circulaţiei din cadrul Primăriei Cluj-Napoca, Olimpiu Oltean, administratorul companiei Nova Taxi şi arhitectul Adrian Borda, reprezentantul firmei Planwerk,

Un trafic greu de perfecţionat

Arhitectul Adrian Borda este de părere că principala problemă a traficului din Cluj o reprezintă sistemul de stăzi care nu permite o circulaţie mai fluentă. „Pentru trama stradală pe care o avem în Cluj se circulă bine”, a spus el. Borda a precizat că propunerile din studiul de trafic realizat în urmă cu câţiva ani de firma Search Corporation au fost în mare parte transpuse în realitate. 

În aceste condiţii, principalul ajutor va veni odată cu scoatarea traficului de tranzit pe centura ocolitoare şi pe prima porţiune a Autostrăzii Transilvania.

„Oraşul e ca un sat mare. Stă pe o uliţă principală“, a explicat Borda motivul pentru care planurile nu au putut prevedea închiderea unor străzi din zona centrală precum Bulevardul Eroilor.

Arhitectul Adrian Borda consideră că trama stradală suferă din cauza deficienţelor istorice

Get the Flash Player to see this player.

url=/editor_files/Flash/deficiente istorice.flv iurl=/editor_files/Image/borda arhi.jpg wmurl=/editor_files/Image/adev_tv.jpg width=300 height=220 loop=false play=false downloadable=false fullscreen=true displayNavigation=true displayDigits=true align=center dispPlaylist=none playlistThumbs=false


Reprezentanta Primăriei, Mirela Mărincean, a explicat plusurile şi minusurile benzilor de circulaţie cu undă verde. „Cel mai bine a ieşit pe Bulevard 21 Decembrie, după părerea mea. Dincolo, pe Bulevardul Eroilor, în momentul în care vrei să parchezi şi este o mică ezitare din partea cuiva, deja automat încetineşti şi opreşti şi maşinile din spatele tău “, a explicat Mărincean.

Propunerile specialiştilor

Concluziile întâlnirii din redacţia ziarului „Adevărul“ s-au învârtit în jurul a cel puţin zece soluţii propuse şi dezbătute de cei prezenţi. Prima propunere a venit din partea taximetriştilor, administratorul Nova Taxi, Olimpiu Oltean, care a  propus o taxă de parcare mult mai mare decât în prezent în zona centrală, care i-ar descuraja pe clujeni să vină cu maşina la serviciu şi să parcheze pentru opt ore sau mai mult, ocupând astfel toate locurile de parcare.

Din ce cauze suferă traficul şi ce măsuri pot fi luate?

Get the Flash Player to see this player.

url=/editor_files/Flash/sat mare.flv iurl=/editor_files/Image/borda.jpg wmurl=/editor_files/Image/adev_tv.jpg width=320 height=240 loop=false play=false downloadable=false fullscreen=true displayNavigation=true displayDigits=true align=center dispPlaylist=none playlistThumbs=false


Arhitectul Adrian Borda este de părere că o soluţie ar fi şi disciplinarea şoferilor, care are şi avantajul că  s-ar auto-finanţa. „E o bună afacere ca Primăria să nu aibă două maşini de ridicat autovehicule, ci 20. (...) Cu două maşini e aşa, o sperietură pentru unii, din păcate“, este de părere Borda. O altă propunere ar fi încurajarea cetăţenilor să folosească transportul în comun sau cu biciclete.

Mai multe sensuri unice

Reprezentantul Poliţiei Rutiere, Mircea Rotar crede că este nevoie „de o auto-educare, o mai mare responsabilitate şi conştientizare cu privire la faptul că ne aflăm la volan şi ne deplasăm pe drumurile publice.“  Chiar dacă în zona centrală, majoritatea străzilor înguste au devenit străzi cu sens unic de circulaţie, conform reprezentantului primăriei Mirela Mărincean, instalarea de astfel de sensuri va continua cel mai probabil în zonele aglomerate din cartiere.

O propunere ar fi o bandă de circulaţie dedicată doar pentru autobuze şi pe direcţia dinspre cartierul Mărăşti spre cartierul Mănăştur, dar şi modernizarea mijloacelor de transport ale RATUC.

Taximetriştii vor să circule pe unde o fac şi autobuzele şi troleibuzele

Get the Flash Player to see this player.

url=/editor_files/Flash/dezbatere mare.flv iurl=/editor_files/Image/taxi dezb.jpg wmurl=/editor_files/Image/adev_tv.jpg width=320 height=240 loop=false play=false downloadable=false fullscreen=true displayNavigation=true displayDigits=true align=center dispPlaylist=none playlistThumbs=false


Arhitectul Adrian Borda este de părere că şoferii clujeni sunt descurajaţi să folosească mijloacele de transport în comun pentru că acestea rămân blocate în trafic, în rând cu celelalte automobile.


30.000 de sancţiuni contravenţionale au fost aplicate de Poliţia Rutieră în 2009, până în luna septembrie

Oraşul e ca un sat mare. Stă pe o uliţă principală“, spune Adrian Borda, arhitect Planwerk


Lista propunerilor schiţate de specialişti

  • 1. Taxă de parcare mai mare în zona centrală
  • 2. Încurajarea transportului în comun şi folosirea bicicletelor
  • 3. Educarea şi conştientizarea conducătorilor auto, dar şi a tinerilor înainte să devină şoferi
  • 4. Continuarea politicii de realizare a unor sensuri unice cu noi spaţii de parcări
  • 5. Accesul taximetrelor pe tronsonul Primărie – Prefectură, pe banda rezervată pentru RATUC
  • 6. Noi benzi speciale pentru mijloacele de transport în comun şi pe alte direcţii de deplasare
  • 7. Utilizarea noului sistem de monitorizare video pentru sancţionarea şoferilor care încalcă regulile de circulaţie
  • 8. Locuri de oprire din 100 în 100 de metri pentru coborârea clienţilor din taximetre
  • 9. Trenuri regionale mai frecvente pe rute precum Dej - Baciu, o soluţie pe termen mediu sau lung
  • 10. Pe termen mediu şi lung, deschiderea unor noi rute pe direcţia Nord - Sud sau dezvoltarea circulaţiei pe culoarul Someşului

CITEŞTE AICI TOATE ŞTIRILE DIN CLUJ

image
image
image
image

   

Urmăreşte ştirile din Cluj pe Twitter ori prin RSS, contactează-ne prin Yahoo! Messenger sau e-mail, vizualizează pe YouTube producţiile video realizate de redactori. Fii mereu în legătură cu redacţia prin intermediul Facebook, Hi5 sau MySpace

image
image
image
image
Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite