Clujenii nu folosesc butonul care „îmblânzeşte“ funcţionarii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Doar 10% din clujenii care au trecut pragul Primăriei Cluj-Napoca au folosit sistemul ce le premite să evalueze serviciile funcţionarilor folosind calificativele - „foarte bine", „bine" sau „nesatisfăcător".

„Oamenii ştiu că, prin gestul lor, nu vor schimba fundamental lucrurile şi de aceea preferă să nu-şi facă singuri de lucru. De aceea nu au folosit butoanele de opinie plasate lângă ghişee din Primăria Cluj-Napoca", este de părere sociologul clujean Petru Iluţ. Acesta mai spune că a te revolta este şi un efort  din partea cetăţeanului, dar şi un cost psihologic şi doar dacă ar fi vorba de un fapt extraordinar de important, atunci oamenii ar lua atitudine.

Sociologul mai afirmă că se observă o schimbare vizibilă în rândul serviciilor oferite de funcţionari. El zice că, faţă de acum 20 de ani, funcţionarii publici sunt mai şcoliţi şi, pe viitor, se va instaura acea cultură existentă în Vest, a respectului pentru cetăţean. „Atât cei din spatele ghişeului, cât şi cetăţenii ar trebui să se mai civilizeze, adică să comunice cu sensibilitate, cu amabilitate", mai susţine Iluţ.

Sistemul primăriei

Aşa-zisul „buton de opinie" a fost montat în perioada iunie 2010- iulie 2011, la ghişeele de la „Taxe şi Impozite" şi la Centrul de Informare pentru Cetăţeni , de pe Moţilor 7. Acesta dă posibilitatea clujenilor să evalueze serviciile angajaţilor Primăriei. Există trei opţiuni: „foarte bine", „bine" şi „nesatisfăcător".  Butonul a fost folosit, în perioada iunie 2010- iulie 2011, de circa 30.000 de clujeni. Aceasta în condiţiile în care Centrul de Informare pentru Cetăţeni a eliberat peste 300.000 de bilete de ordine care le permiteau clujenilor să-şi exprime opinia legat de modul în care au fost trataţi de funcţionari. Statistica arată că peste 271.000 de persoane nu şi-au exprimat opinia. Dintre cei 30.000 de oameni care au folosit acest serviciu, peste 28.000 au acordat calificativul „foarte bine", 75 - calificativul „bine" şi doar 10 au apăsat pe butonul pe care scrie „nesatisfăcător".

„Procentul celor ce au ales să îşi exprime opinia legat de cum au fost trataţi de funcţionarii de la ghişee arată indiferenţa, faptul că nu îi interesează", adaugă sociologul Iluţ.

Reprezentanţii Primăriei Cluj-Napoca spun că acum există astfel de butoane de „opinie" doar la direcţia de Taxe şi impozite din Piaţa Unirii. „Astfel de butoane au fost introduse în 2010. Firma care ne-a dat aparatele gratuit, pentru a le testa, ne-a făcut o ofertă, la sfârşitul anului trecut, ca să le cumpărăm. Însă, având în vedere preţul cerut şi numărul mic de clujeni ce l-au folosit, Primăria a refuzat oferta. Informaticienii instituţiei au creat un sistem asemănător prin care cetăţeanul îşi poate exprima părerea", afirmă purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, Oana Buzatu.

Ce spun clujenii


Dacă unii clujeni sunt mulţumiţi de funcţionarii de la ghişeu, alţii spun că şi-ar dori să nu mai vadă „feţe acre" când merg la Taxe şi impozite pentru a-şi rezolva diverse probleme. Au fost şi clujeni care nu ştiu de existenţa butonului cu pricina şi nici faptul că că în baza rezultatelor obţinute se întocmeşte o statistică şi se hotărăşte cine e funcţionarul lunii. Toţi au fost, însă, de acord că butonul este o idee bună. „Nu ştiu de buton. Nu e o idee rea. Aş vota foarte bine pentru că mi-au oferit informaţiile de care am avut nevoie. Nu ar fi o idee rea ca astfel de butoane să fie şi la alte instituţii publice gen Finanţe", a concluzionat Gavrilă Cosma, 47 de ani, administrator de firmă. Un alt clujean, Mircea Pop, crede că aceste butoane nu funcţionează: „Am apăsat de două ori şi nu s-a îtâmplat nimic. Nu cred că funcţionează". Oficialii Primăriei au susţinut că nu există, totuşi, un sistem care să verifice cine apasă pe aceste butoane, astfel încât, funcţionarii pot ei înşişi să-şi dea calificativele.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite