Clujenii vor să închidă robinetul de credite de la Volksbank

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Birourile Protecţiei Consumatorului Cluj sunt pline cu reclamaţii faţă de Volksbank
Birourile Protecţiei Consumatorului Cluj sunt pline cu reclamaţii faţă de Volksbank

Modificarea contractelor de către bancă, odtă cu intrarea în vigoare a Ordonanţei nr. 50/2010, pune clienţii pe jar. Sute de plângeri depuse de clujeni la Protecţia Consumatorului i-au obligat pe inspectori să amendeze din nou banca pentru comisioanele aplicate abuziv. Instituţia s-ar putea trezi cu un blocaj administrativ dacă nu vor lua măsuri.

Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj a amendat Volksbank cu 100.000 de lei pentru perceperea necorespunzătoare a comisionului de risc şi a propus preşedintelui Autorităţii Naţionale de Protecţie a Consumatorilor (ANPC) suspendarea activităţii de creditare a băncii.
Sancţiunile au fost aplicate după ce s-au primit peste 500 de reclamaţii din partea clienţilor în doar două luni, cu privire la introducerea comisionului de risc în comisionul de administrare, ceea ce constituie o ilegalitate, a declarat Mircea Radu, directorul CJPC.

„Am aplicat Volksbank o amendă de 100.000 de lei şi o sancţiune complementară prin care am propus preşedintelui ANPC suspendarea activităţii de creditare a băncii. Sancţiunile au fost aplicate după ce am primit peste 500 de reclamaţii din partea clienţilor, pentru că banca nu a luat măsurile care se impun în vederea reglementării situaţiei legate de introducerea comisionului de risc în comisionul de administrare. Decizia de suspendare a activităţii de creditare va fi la nivel naţional şi sperăm ca preşedintele ANPC să ia o decizie cât mai repede“, a spus Mircea Radu.

Potrivit acestuia, Volksbank a fost singura bancă din Cluj care nu a dorit să rezolve problemele ridicate de clienţi privind comisionul de risc. Banca a mai fost amendată cu 100.000 de lei luna trecută, din acelaşi motiv.

Reprezentanţii băncii nu au putut fi momentan contactaţi.

Cristian Radu, directorul Direcţiei de Management a Reţelei Volksbank, într-o declaraţie de presă de luna trecută: .„Volksbank înţelege faptul că, în actuala conjunctură a pieţei, mulţi clienţi îşi pun semne de întrebare legate de aplicarea OUG 50. Probabil că multe dintre aceste semne de întrebare sunt legate de temerile cu privire la modul în care aplicarea legii îşi va găsi răspuns în propriile bugete de cheltuieli familiale. În acest sens, într-o oarecare măsură, sunt de inteles punctele de vedere diferite legate de aplicarea în practică a acestei ordonanţe.

Noi respectăm acest lucru şi propunem soluţii care determină chiar o reducere a costurilor totale ale creditului, nicidecum o majorare a acestora. Totodată, este foarte important pentru clienţii noştri să înţeleagă că în niciun caz obligaţiile lor de plată nu vor creşte după această modificare, ci dimpotrivă marea majoritate a clienţilor va plăti chiar mai puţin decât înainte“.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite