Cluj: Clujenii aşteaptă o oră la medicul de familie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cele mai multe nemulţumiri ale clujenilor se referă la atitudinea asistentelor medicale din cabinetele medicilor de familie, dar sunt nemulţumiţi şi de alimentaţia din spitale. Pacienţii acuză timpul prea mare de aşteptare la cabinetele medicale şi dotările precare ale acestora.

Clujenii sunt nemulţumiţi de serviciile medicale oferite atât în cabinetele medicilor de familie, cât şi în spitale. 17% dintre pacienţi susţin că aşteaptă peste o oră să intre la o consultaţie în cabinetul medicului de familie, iar 34% dintre ei aşteaptă între o jumătate de oră şi o oră. „Depinde de câţi pacienţi sunt înscrişi pe lista medicilor de familie sau de sezon”, spune Crina Grozav, purtător de cuvânt a Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Cluj.
Pacienţii sunt nemulţumiţi şi de atitudinea asistentei medicale de la cabinetul medicului de familie. 16% dintre cele 200 de persoane chestionate au dat notă minimă pentru comportamentul asistentelor medicului de familie. Un procent de 5,5% s-a declarat foarte nemulţumit de aspectul şi dotarea cabinetelor medicilor de familie.
Pacienţii au recomandat CJAS Cluj ca aceste cabinete să fie dotate cu ecografe şi electrocardiograme, pentru a-i scuti de încă un drum la medicul specialist.
De asemenea, pacienţii ar dori ca medicii de familie să le acorde întâietate la consultaţii persoanelor vârstnice şi copiilor.

Medicamente pe banii bolnavilor

În ceea ce priveşte condiţiile din spitale, 23% dintre respondenţi au spus că au fost nevoiţi să cumpere medicamente împreună cu spitalul în timp ce au fost internaţi. Cele mai frecvent menţionate medicamente sunt cele administrate în tratamentul afecţiunilor hepatice, cardiovasculare şi hipertensiunii arteriale.
De asemenea, 32% dintre cei chestionaţi sunt mulţumiţi de atitudinea asistentelor medicale din spitale. În ceea ce priveşte cazarea şi alimentaţia din spitale, 13% dintre ei s-au declarat foarte nemulţumiţi de condiţiile din unităţile spitaliceşti.
CJAS Cluj a aplicat cele două chestionare unui număr de câte 200 de pacienţi.   Întrebările au fost transmise prin poştă, conform metodologiei Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.

328
de medici de familie din judeţ au contracte cu CJAS

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite