Cluj: cazuri precum cel al motociclistului decedat după ce Ambulanţa a întârziat o oră vor deveni istorie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dragoş Boros a decedat în urma unui accident, la care Ambulanţa a venit după o oră
Dragoş Boros a decedat în urma unui accident, la care Ambulanţa a venit după o oră

Situaţii precum cea a lui Dragoş Boros, motociclistul care a decedat în urmă cu o lună la Cluj, Ambulanţa ajungând cu întârziere din cauza dispecerului care a uitat să trimită echipaj, nu vor mai exista în judeţ, întrucât la Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă va funcţiona un dispecerat unic, care va reuni angajaţi ai SMURD, ai Ambulanţei şi ai Jandarmeriei.

Acum, din momentul în care se face apelul la 112 şi până se trimit echipajele necesare fiecărui caz în parte (pompieri/SMURD, poliţie, jandarmerie) durează circa 2-3 minute, în funcţie de complexitatea fiecărei situaţii. „Duşmanul nostru este timpul şi există mai multe modalităţi de reducere a timpului de răspuns. Una dintre acestea este înfiinţarea dispeceratului unic, care va reuni la un loc reprezentanţi ai SMURD, ai Ambulanţei şi ai Jandarmeriei. Acum, dispecerul de la 112 trebuie să obţină informaţiile din teren şi apoi să vorbească la dispeceratele instituţiilor care sunt îndreptăţite să acţioneze, fapt care prelungeşte destul de mult timpul de intervenţie. Dispeceratul acesta va elimina aceste elemente, întrucât se vor afla în aceeaşi cameră reprezentaţi din toate instituţiile abilitate. Estimăm că timpul de răspuns, adică din momentul în care se face apelul la 112 şi până în momentul în care se trimite echipajul, va fi redus cu 1,5 - 2 minute", a explicat generalul Vasile Şomlea, şeful Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă Cluj. Şomlea a mai arătat că  odată cu existenţa unui astfel de dispecerat vor dispărea cazurile precum cel al lui Dragoş Boros, motociclistul care a decedat în urmă cu o lună la Cluj, salvarea ajungând după o oră, din cauza dispecerului de la Ambulanţă, care a uitat să trimită echipaj. Existenţa dispeceratului unic ar fi făcut imposibilă neglijenţa angajatului de la Ambulanţă, întrucât el s-ar fi aflat în aceeaşi încăpere cu reprezentanţii SMURD şi ai Jandarmieriei, care ar fi sesizat că nu s-a trimis de o oră salvarea.  De asemenea, în cazul unor inundaţii, în acest dispecerat vor activa şi reprezentanţi ai altor instituţii competente, cum ar fi angajaţii ai Consiliului Judeţean, ai companiei de apă, ai Electrica sau ai altor entităţi. Permanenţa va fi asigurată de   12 - 15 persoane, de la SMURD, Ambulanţă şi Jandarmi, urmând ca reprezentanţii celorlalte insituţii să intervină numai în cazuri mai grave, precum calamităţile naturale. Pe lângă reducerea timpului de intervenţie, acest dispecerat va mai eficientiza gesionarea resurselor, vizualizarea informaţiilor şi fluidizarea răspunsului la situaţiile apărute.  

Dispeceratul va funcţiona peste un an
Lucrările la noul dispecerat au început joia trecută şi vor fi terminate peste un an. În prima etapă vor fi reamenajate spaţiile puse la dispoziţie în sediul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă Cluj, urmând ca apoi să fie cumpărat echipamentul tehnologic. Investiţia se ridică la 677.700 de lei (plus TVA), banii fiind plătiţi de Consiliul Judeţean Cluj. Anul acesta se va aloca suma de 275.000 de lei.  UN astfel de dispecerat există numai în Târgu-Mureş.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite