Răspunsul sindicaliştilor la promisiunea lui Boc: „Cu 200 de oameni nu se face autostradă!“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Emil Boc a spus, ieri, că lucrările la autostrada Transilvania vor continua anul acesta, dar Bechtel continuă concedierile. Deşi premierul spunea că „sunt pregătite exproprierile", primarii localităţilor pe teritoriul cărora se va construi următoarea porţiune de autostradă susţin că vor fi dificultăţi. 

„Există resurse financiare la bugetul actual pentru Bechtel. Pentru 2011 priorităţile sunt legate de continuarea tronsonului Gilău-Nădăşel şi finalizarea tronsonului din Bihor, concomitent cu extinderea pregătirii pentru tronsonul Târgu Mureş-Braşov", a declarat ieri la Cluj premierul Emil Boc, precizând că pentru tronsoanele Gilău-Nădăşel şi Suplacu de Barcău-Borş au fost făcute déjà proiectele tehnice şi sunt pregătite exproprierile. „Cu alte cuvinte, putem intra în teren în acest an", a subliniat primul ministru. Nici de această dată, însă, planurile de acasă nu se prea potrivesc cu cele din târg.

Cu 200 de oameni nu se face autostradă

Liderul sindicatului Transilvania, de la Bechtel, Mihai Lupu, a declarat că declaraţia premierului nu a schimbat cu nimic planurile de concediere colectivă ale companiei americane, care la începutul lunii februarie a disponibilizat 600 din cei peste 800 de angajaţi, primele preavize expirând peste câteva zile, la 1 martie. „Cu 200 de oameni nu se poate nici măcar partea de susţinere. Numai pentru finalizarea tronsonului Gilău-Nădăşel este nevoie ca 1.000 de oameni să muncească timp de un an şi jumătate", susţine Mihai Lupu. Behtel a fost chemată în instanţă de Cartel Alfa, la care este afiliat sindicatul Transilvania, pentru concedieri abuzive, prima înfăţişare în acest process fiind programată pentru data de 28 februarie.

Nu s-a făcut nicio expropriere

Primarul comunei Gilău, Dumitru Sfârlea şi viceprimarul comunei Gârbău, Szmolka Vasile Alexandru, pe teritoriul cărora urmează să fie construită următoarea porţiune de autostradă Gilău-Nădăşel despre care vorbea premierul,  spun că deocamdată n-a fost făcută nicio expropriere. „S-au făcut măsurători, dar pe proprietarii terenurilor nu i-a anunţat nimeni că pământurile lor urmează să fie cumpărate", a declarat viceprimarul din Gârbău, Szmolka Vasile Alexandru. Primarul Dumitru Sfârlea, de la Gilău, prevede probleme în ceea ce priveşte exproprierea terenurilor aflate pe ultimii 4-5 kilometri de autostradă de pe raza comunei sale. „Acolo sunt terenuri agricole bune, iar oamenii nu o să fie de acord să le vândă la 6-8 euro, cât li s-a oferit pe pământ", spune el, adăugând că şi pentru terenurile pe care e construită déjà autostrada există 3-4 procese pe rol.

51,5 kilometri de autostradă

Din întreaga autostradă a fost dată în folosinţă până acum doar porţiunea dintre Gilău şi Câmpia Turzii, de 51,5 km, care a costat 236 de milioane de euro, alte lucrări fiind începute pe tronsonul Cluj-Borş. Proiectul a început în 2004, în baza unui contract iniţial de 2,2 miliarde de euro semnat cu grupul american Bechtel, dar suma s-a majorat între timp.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite