Cluj: Centura Vâlcele-Apahida, departe de asfaltul promis

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cluj: Centura Vâlcele-Apahida, departe de asfaltul promis
Cluj: Centura Vâlcele-Apahida, departe de asfaltul promis

Declaraţiile premierului Emil Boc în care susţinea că anul acesta toate ocolitoarele municipiului Cluj-Napoca vor putea fi circulate sunt contrazise de realitate. Termenul avansat de Ruggia Eduardo, patronul firmei care construieşte centura de sud-est, Pizzarotti, este de primăvara lui 2010.

Mai citeşte şi Autostrada Transilvania rulează cu 2,5 km pe zi (GALERIE FOTO)

„Sper să putem să circulăm de Crăciun pe centura Vâlcele-Apahida. Acesta este obiectivul pe care vi-l impunem, chiar dacă nu se va circula la toate standardele”, i-a cerut, în luna iulie Emil Boc directorului Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Ioan Pantelimon. Ministrul Radu Berceanu a fost, în urmă cu trei săptămâni şi mai optimist, şi a a afirmat că ocolitoarea va fi terminată încă din toamnă. Situaţia din teren cât şi declaraţiile reprezentanţilor firmei care realizează drumul, Pizzarotti - Tirrena Scavi, nu sunt la fel de optimiste.

Păstori şi buşteni

Traseul centurii Vâlcele Apahida, de pe versantul de nord al Feleacului este vizibil din aproape întreg muncipiul. Nori imenşi de praf trădează forma drumului ce şerpuieşte pe sub antena de televiziune. Activitatea constructorilor este concentrată pe tronsonul superior, de la satul Gheorgheni spre Vâlcele. Încă se mai lucrează la decopertări. Pe teren, sunt doar patru puncte în care sunt concentrate excavatoare şi camioane. În rest, şantierul este adormit.

Pe margine, poţi vedea un păstor, Vasile Popa care are grijă de 14 vaci ale unui fermier local. El s-a săturat de praful care se ridică după maşini, dar şi de faptul că atunci când plouă, două zile nu se poate circula. „Noroc că anul acesta a fost unul secetos”, a spuns păstorul resemnat. În apropiere, o stână delimitează viaductul care face legătura cu DN1 E60. În peisajul şantierului apar şi buştenii care blocau traseul centurii şi care au fost tăiaţi şi stivuiţi pe marginea aliniamentului de Direcţia Silvică, în urmă cu circa o lună. Şantierul a devenit o piaţă. Clienţii vin din timp în timp şi duc lemnul cumpărat cu căruţe şi tractoare.

Localnicii sunt sceptici

Localnicii din comuna Feleac, prin care trece centura sunt amuzaţi că cineva se iluzionează că drumul ar putea fi finalizat până la Crăciun. Proprietarul crâşmei din capul satul Gheorgheni, este sceptic. El crede că abia anul viitor se va putea circula. A asistat în urma cu  trei ani, la demararea lucrărilor. Îşi aminteşte că într-o dimineaţă ceţoasă de februarie au venit doi topometrişti, care i-au cerut să-i ducă la stejarul roşu de lângă pârâul din capul satului.

L-au depistat uşor prin GPS, semnalând cu acesta punctul zero al centurii. Omul a fost deosebit de impresionat: „Credeam atunci că centura va fi construită într-un interval de timp record”. Nu a fost să fie. Primul termen de finalizare stabilit cu autorităţile a expirat anul trecut. Atunci constructorul a reclamat deficienţe în finanţarea lucrărilor de la guvern.  Sceptic este şi Nicolae Balea, primarul Comunei Feleac.

„Să le pară bine dacă se va circula toamna viitoare”, ne-a spus Balea. El a trebuit să se deplaseze din nou pe aliniamentul centurii, pentu a-i linşti pe localnicii din satul Sărădiş, care erau supăraţi de praful degajat de vehiculele firmei italiene, care au folosit din nou drumul vechi.
 
Constructorul e realist

Nici executantul proiectului nu crede în termenele premierului. „Cel mai probabil se va finaliza în mai-iunie 2010. Poate doar pe un tronson să fie acces parţial în acest an”, ne-a spus Ruggia Eduardo, patronul firmei italiene Impressa Pizzarotti. Acesta s-a plâns că banii de pe ultimele două luni, circa şapte milioane de euro, nu au venit de la Guvern.

Ruggia a mai semnalat şi alte probleme care ar putea întârzia lucrările, rezultatele din condiţiile geologice. O alunecare de teren va necesita consolidări importante, care va afecta proiectul iniţial.

Centura de 30 de kilometri Vâlcele – Apahida costă circa 150 de milioane de euro

CITEŞTE AICI TOATE ŞTIRILE DIN CLUJ


Urmăreşte ştirile din Cluj pe Twitter ori prin RSS sau contactează-ne prin e-mail ori Yahoo! Messenger folosind butoanele din stânga

image
image
image
image
Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite