CLUJ: Transportul în comun, pus la respect

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şoferii de pe mijloacele de transport în comun din Cluj vor putea fi văzuţi de pasageri. FOTO: Arhivă
Şoferii de pe mijloacele de transport în comun din Cluj vor putea fi văzuţi de pasageri. FOTO: Arhivă

Doi tineri au reuşit să strângă de la clujeni aproape o mie de semnături, pentru îmbunătăţirea serviciilor privind transportul în comun. Ei vor să fie amplasate în autobuze câteva informaţii de identificare a şoferului şi un număr de contact, pentru a avea unde să se adreseze călătorii în cazul unor eventuale plângeri sau reclamaţii.

Oare câţi călători nu s-au săturat de cum accelerează sau frânează uneori şoferii de autobuze? Ori de cerşetorii care le strică ziua atunci când insistă să li se ofere bani. Doi tineri s-au gândit să ofere călătorilor şansa de a se adresa cuiva când au asemenea probleme. Iar asta simplu: prin amplasarea în fiecare autobuz, troleibuz sau tramvai a unor plăcuţe cu un număr de telefon de contact, numele şoferului şi indicativul mijlocului de transport, pentru reclamaţii, dar şi pentru eventuale sugestii.

O mie de clujeni au votat pentru

„Ne-am propus să îmbunătăţim serviciile oferite de RATUC. Nu trebuie să se înţeleagă faptul că am avea ceva cu şoferii. Dimpotrivă, chiar şi el şi-ar putea îmbunătăţi modalitatea de lucru atunci când va fi cazul, dacă va fi cazul“, a spus Tudor Hossu (26 de ani), membru al Clubului Cetăţenilor cu Drepturi Depline (CCDD), iniţiator al proiectului.

Ei au strâns circa o mie de semnături de la clujeni, pentru a se putea adresa RATUC. „Am vrut să vedem, în primul rând, dacă îşi doresc clujenii asta“, a declarat Oliver Kovacs (21 de ani), care se ocupă de proiect. Semnăturile au fost strânse atât pe stradă şi în campusurile studenţeşti, cât şi pe internet. După câteva săptămâni, au contactat Regia Autonomă de Tansport Urban Călători Cluj-Napoca. Directorul a fost deschis în ceea ce priveşte iniţiativa tinerilor. Potrivit acestuia, va fi formulat un răspuns săptămâna viitoare, dar în principiu urmează să se implementeze.

Plângere depusă direct din autobuz

„Cum se va reuşi îmbunătăţirea serviciilor? Simplu. Prin transparenţă. Călătorii, sau mai bine spus clienţii acestui serviciu, vor putea să îşi exprime sugestiile, părerile sau frustrările mult mai uşor“, spun cei doi tineri, adăugând că în momentul de faţă e complicat să depui o plângere. „Trebuie să te adresezi RATUC, cu indicativul mijlocului de transport, ora la care s-a întâmplat şi motivul. Unii coboară nervoşi din autobuz şi nu mai au chef să facă asta. Prin ceea ce vrem să facem noi, călătorii vor putea face plângere e loc, prin telefon“, a spus Oliver Kovacs.

De asemenea, şoferii care se grăbesc să ajungă la timp la capăt de linie şi crează neplăceri în rândul clujenilor, se grăbesc să prindă culoarea verde sau, atunci când nu o prind frânează brusc, pot fi mult mai uşor evaluaţi şi controlaţi de către conducere, consideră Tudor şi Oliver. „Posibilitatea de a exercita o formă de control asupra şoferilor este o chestiune imperativă. Prin afişarea datelor de identificare ale acestuia, precum şi prin afişarea vizibilă a formelor de sugestii şi reclamaţii, se oferă posibilitatea de a sesiza aspectele pozitive sau negative ale atitudinii şoferului direct superiorilor acestuia“, au completat ei.

Pasager bătut de şofer

Un pasager al unui autobuz de pe ruta Cluj-Apahida a fost bătut cu bestialitate de şofer, în luna septembrie. Potrivit martorilor oculari, totul a pornit de la o frână puternică pusă de şofer, care a provocat nemulţimirea unui pasager aflat în mijlocul de transport în comun împreună cu prietena sa. Tânărul a început să vocifereze şi să îl înjure pe şofer. Acesta a oprit autobuzul, l-a dat jos pe pasagerul nemulţumit şi a început să îl lovească.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite