Blue Air, falită! Patronul firmei vrea să construiască, însă, pista de milioane de la Cluj

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tribunalul Bucureşti a admis la 6 octombrie deschiderea procedurii de insolvenţă împotriva societăţii Blue Air Transport Aerian SA, potrivit incont.ro. Patronul firmei, Nelu Iordache, este singurul care a depus oferta pentru construirea unei noi piste a aeroportului clujean.

"Insolvenţa a fost cerută de Tarom, Carpatair, Service Excellence Solutions şi Club Zexe, care cesionase o creanţă de 217.000 lei de la Direct Aero Services. Datoriile pentru care s-a admis insolvenţa sunt de aproximativ 200.000 de euro, dar Blue Air are datorii mult mai mari", a declarat avocatul Remus Borza, a cărei firma Assistance Insolv a fost desemnată de către judecător ca administrator judiciar în dosarul insolvenţei Blue Air.

Citeşte şi: Blue Air, în cădere liberă. Românii se plâng de întârzieri şi curse anulate

Parcul Industrial din Galaţi, pagubă de 4 milioane de lei


 
Blue Air este cel mai mare transportator aerian privat de tip low-cost, cu afaceri de circa 150 milioane de euro în 2009, şi este controlată de mul de afaceri Nelu Iordache.

"Nu avem o situaţie exactă a datoriilor, dar o să verificăm actele contabile din ultimii trei ani şi vom vedea. Şi statul prin Ministerul Finanţelor are datorii de recuperat şi aeroporturile interne sau internaţionale - la fel. Sunt taxe, licenţe neplatite, dar şi alte datorii comerciale către terţi"
, a explicat Borza.
 
Acesta a adăugat că nu poate anunţa în acest moment cum vor fi afectaţi de această decizie clienţii sau angajaţii Blue Air.

"Compania a contestat decizia tribunalului de a deschide insolvenţa şi cum contestaţia a fost respinsă, Blue Air a pierdut dreptul de a-şi întocmi planul de reorganizare, a decăzut din drepturi. Noi vom face acest lucru şi tot noi vom prelua conducerea operativă a societăţii", a mai spus avocatul.

Nelu Iordache, singurul care a depus oferta pentru construirea pistei de la Cluj

Firma Romstrade din Bucureşti, deţinută de omul de afaceri, a depus singura ofertă pentru construirea pistei de 3.500 de metri a Aeroportului Internaţional din Cluj-Napoca, aceasta fiind deschisă, încă, de comisia de licitaţie a aeroportului şi a Consiliului Judeţean (CJ) Cluj pentru a fi analizată în următoarele 20 de zile.

Caietul de sarcini a fost ridicat de 73 de firme, dar numai una singură, Romstrade Bucureşti, a depus oferta. Aceasta a fost deschisă, marţi, de comisia de licitaţie a aeroportului şi a CJ Cluj. Procedura permite derularea licitaţiei şi cu o singură firmă. Oferta Romstrade a fost de 113,6 milioane de euro, fără TVA, şi include şapte contracte subsecvente de lucrări. Prima porţiune a pistei, de 2.100 de metri, ar trebui finalizată în termen de nouă luni de la semnarea contractului", a spus Radu Bica, vicepreşedintele CJ Cluj.

Astfel, Consiliul Judeţean Cluj ar trebui să achite firmei Romstrade o dobândă anuală de 12,2 la sută, durata creditului furnizor fiind de 12 ani, la care se adaugă doi ani de graţie. „Consiliul Judeţean Cluj va analiza oferta Romstrade şi va da un răspuns în termen de 20 de zile. Dacă totul decurge normal, lucrările la pistă ar putea începe până la sfârşitul anului", a spus Bica. Consiliul Judeţean Cluj a estimat la 120 de milioane de euro costurile de execuţie a pistei de 3.500 de metri. Noua pistă a Aeroportului Internaţional din Cluj-Napoca va avea rolul de a permite aterizarea şi decolarea avioanelor transatlantice şi a celor de tip cargo.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite