Bechtel, vinovată de încă o moarte pe autostradă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Muncitorul a fost strivit de roţile din dreapta ale autocisternei Bechtel. Foto: Radu Neag

Compania este vinovată de moartea inginerului călcat de o cisternă pe şantierul autostrăzii, în octombrie. În urma unei anchete a Inspectoratului Teritorial de Muncă Cluj a fost depusă o plângere penală împotriva Bechtel, acuzată că nu a instruit personalul, dar şi că a permis ca muncitorul să se afle pe şantier deşi era sub influenţa băuturilor alcoolice.

E a cincea oară când un muncitor moare pe şantierul Autostrăzii Transilvania. Compania Bechtel a fost amendată cu 20.000 de lei în cazul accidentului de muncă din octombrie, în urma căruia un muncitor a murit strivit de o cisternă şi a sesizat Parchetul Judecătoriei Turda pentru cercetarea conducerii firmei.

Corina Gavriluţ, purtătorul de cuvânt al ITM Cluj, a precizat că inginerul Ioan Chindriş nu avea instructajul de protecţia muncii efectuat şi era sub influenţa băuturilor alcoolice. „ITM a stabilit că răspunderea accidentului o poartă Bechtel pentru că a permis desfaşurarea activităţilor de către Chindriş la locul de muncă, sub influenţa alcoolului, nu a prevăzut în documentaţie şi nici nu a instruit personalul cu privire la distanţele care trebuie respectate în zona exploatării mijloacelor de transport. Bechtel a încălcat şi norma internă proprie prin care trebuia ca zilnic fiecare angajat să fie instruit înainte de a se prezenta la locul de muncă“, a spus aceasta.

Accidentul de muncă a avut loc, în 25 octombrie, la 10.30, pe aliniamentul Autostrăzii Transilvania, în zona sensului giratoriu amenajat la ieşirea din municipiul Câmpia Turzii, pentru accesul la Autostrada A3.

Inginerul avea doi copii

Ioan Chindriş, în vârstă de 43 de ani, avea doi copii şi era angajat ca subinginer construcţii industriale, civile şi agricole. Acesta avea responsabilitatea coordonării lucrărilor de pregătire a suprafeţei autostrăzii înaintea începerii aplicării marcajelor rutiere în zona de drum. Potrivit declaraţiilor aflate la dosar rezultă că, de obicei, după repartizarea sarcinilor de muncă, Ioan Chindriş supraveghea lucrările de pe marginea drumului sau stătea în microbuzul de transport persoane, care era parcat pe marginea şoselei.

„După ce s-a realizat închiderea circulaţiei auto în ambele sensuri pe porţiunea de drum care trebuia curăţată şi pregătită în vederea aplicării marcajului rutier, în jurul orei 10.20 conducătorii auto au primit aprobarea începerii activităţilor de curăţare. Ioan Chindriş, fiind sub influenţa băuturilor alcoolice, a traversat carosabilul fără să fie atent la utilajele care lucrau pe acesta, a auzit in ultimul moment semnalul sonor al autocisternei care efectua manevra de mers cu spatele, moment în care s-a întors cu faţa spre aceasta, s-a dezechilibrat si a cazut pe spate, fiind surprins si călcat de roţile din spate dreapta a autocisternei“, a precizat Gavriluţ.

„Răspunderea accidentului o poartă Bechtel, pentru că a permis desfaşurarea activităţilor inginerului sub influenţa alcoolului“, Corina Gavriluţ, purtător de cuvânt ITM Cluj

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite