Cluj: Arta tuningului auto, văzută din culise (GALERIE FOTO)

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cluj: Arta tuningului auto, văzută din culise (GALERIE FOTO)
Cluj: Arta tuningului auto, văzută din culise (GALERIE FOTO)

În spatele sumelor incredibile investite în modificarea bolizilor stau pasiunea şi talentul celor care îşi dedică o mare parte din timp pentru a realiza maşini unicat. Reporterii „Adevărul de Seară” au stat de vorbă cu artiştii modificărilor auto, prezenţi în acest weekend la Cluj-Napoca cu ocazia competiţiei de drift „King of Europe”.

Citeşte şi
Bucureşti: Ziua Mobilităţii, sărbătorită cu blocaje
VIDEO Regii derapajelor fac pneurile să ardă la Cluj
REPORTAJ Curbe periculoase, accidente şi fete frumoase la campionatul de drift din Cluj (FOTO VIDEO)

Aspectul exterior, designul, desenele aplicate caroseriei şi sonorizarea stau la baza tuningului auto, puţini fiind cei care recurg la modificarea piesei centrale a unei maşini, motorul. Dincolo de oamenii cu bani, care investesc mii de euro în transformarea unei maşini într-o operă de artă, stau persoane pasionate, talentate şi pline de idei neconvenţionale.

În weekend, în parcarea centrului comercial Polus s-au strâns zeci de proprietari de maşini modificate, dar şi tuneri, veniţi în căutare de noi idei. De la tineri care şi-au construit singuri propriile maşini şi până la studenţi care dau viaţă caroseriilor, cu toţii găsesc în ceea ce fac o plăcere.

Desenul face diferenţa

Marian Dobrean are 20 de ani şi pictează caroserii de la vârsta de 16 ani. Tânărul este student în Timişoara, la automatică şi calculatoare, însă ceea ce face nu are nicio legătură cu acest domeniu. „O fac din pasiune. Am desenat pe maşini, dar şi pe motociclete”, ne-a povestit Marian. La vopsitul capotei şi celor două uşi din partea dreaptă a maşinii a lucrat două săptămâni. Desenul, însă, pare desprins dintr-o fotografie.

Programul încărcat îi permite să realizeze circa şase lucrări pe an, al căror preţ variază între 200 şi 1.500 de euro, în funcţie de complexitatea desenului. Nu toţi cei care-şi modifică maşini vor şi să-şi picteze caroseria, însă desenul face diferenţa, crede tânărul student.

Cu patru mii de euro, clujeanul Sergiu Pascu a transformat o Dacia Logan într-un bolid de nerecunoscut. Modificarea maşinii, care trece printre cunoscutele Loganuri ca un VIP pe covorul roşu, i-a luat clujeanului cinci luni. „Nu m-am grăbit, plus că lucrez şi în altă parte, deci am lucrat la maşină când am avut timp. Ce e pe maşină eu am modificat. Ideile mi le-am luat de pe internet, din reviste şi chiar de la prieteni”, ne-a povestit acesta. Farurile cu xenon, scaunele sport, jantele de 16 inch şi pragurile joase sunt cele care fac diferenţa, însă urmează ca pasionatul de tuning să investească şi într-un sistem audio sofisticat.

Başii îi scot în evidenţă

Experţii în tuning nu pot concepe ca o maşină modificată poate supravieţui fără un sistem audio puternic. Altfel, maşina ar trece neauzită. Cel mai puternic difuzor prezent la evenimentul organizat în parcare a fost unul de zece mii de watti, care ar putea dezintegra o maşină dacă nu ar avea o caroserie puternică.

„O maşină modificată nu e completă fără să aibă un sistem audio. O linie de bass, cu amplificator şi subwofer, costă de la opt sute de lei în sus”, ne-a explicat Zoltan Blenessy, reprezentant al firmei importatoare de difuzoare americane Kicker, unele din cele mai cunoscute mărci în acest domeniu.

CITEŞTE AICI TOATE ŞTIRILE DIN CLUJ

Urmăreşte ştirile din Cluj pe Twitter ori prin RSS sau contactează-ne prin e-mail ori Yahoo! Messenger folosind butoanele din stânga

image
image
image
image
Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite