GALERIE FOTO Chitaristul trupei metal „Altar“ colecţionează maşini de lux în propria-i sufragerie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Damian Donca a aşteptat modelul de Alfa Romeo ce îl ţine în mână doi ani. În spate se află colecţia de Ferarri-uri.
Damian Donca a aşteptat modelul de Alfa Romeo ce îl ţine în mână doi ani. În spate se află colecţia de Ferarri-uri.

Chitaristul trupei „Altar“ are o colecţie de aproape 90 de maşinuţe din mărcile Ferrari, Lamborghini, Porsche, Mercedes, Alfa Romeo.

Modele de maşinuţe precum Ferrari, Porsche, Lamborghini, Alfa Romeo, Chevrolet Corvette, Maserati, Jaguar, Aston Martin, BMW, Mercedes sunt la ele acasă în sufrageria clujeanului Damian Donca, în vârstă de 31 de ani. Are aproape 90 de exemplare pe care le şterge periodic de praf. Toate îi sunt dragi, iar după unele a aşteptat şi trei ani de zile până să apară pe piaţa românească. La loc de cinste stau primele sale maşini din colecţie, marca Ferrari, „Clubul" Ferrari, cum îi spune el. Maşinile stau aşezate ca într-un show-room pe marginea vitrinei din sufrageria apartamentului său, alături de motociclete şi camioane Coca-Cola de Crăciun din cunoscutele reclame.

Hobby-ul său pentru „cai putere" se îmbină cu pasiunea devoratoare pentru muzica metal. Damian Donca e chitaristul trupei „Altar", dar şi cu plăcerea de a prepara o cafea bună pentru prietenii ce vin îi vizită. Aceştia nu contenesc să se minuneze cum Damian Donca vorbeşte minute-n şir despre maşini şi despre cafea.

Pasiune „moştenită" de mama sa

Colecţionează maşinuţe de când avea 11 ani. Câţiva ani mai târziu cânta la chitară şi îşi încropise prima trupă. „Cred că pasiunea pentru sporturile cu motor o moştenesc de la mama mea, medic în Baia Mare, care e îndrăgostită de cursele de Formula 1 la care se uita pe posturile tv ucrainene şi ştia aproape totul despre Ayrton Senna şi Nigel Mansell, doi mari piloţi de curse", povesteşte Damian Donca.

Clujeanul Damian Donca şi colecţia sa de maşinuţe

CLICK PE POZE PENTRU A VEDEA CE MAŞINI ARE CHITARISTUL ÎN COLECŢIA SA

„Gena" muzicală crede că o are de la bunicul din partea mamei, un clujean ce îşi făcuse o formaţie în tinereţe şi cântase la evenimente. Astfel, muzica şi maşinile au făcut mereu parte din viaţa lui. Chiulea de la şcoală ca să înveţe să cânte la chitară. „Visam cu ochii deschişi că o să-mi fac propria formaţie şi o să cântăm piese de-ale celor de la <<Altar>>, iar câţiva ani mai târziu am fost rugat să fac parte din trupă. Vă imaginaţi cât de flatat m-am simţit", mărturiseşte Damian, care în această lună împlineşte 7 ani de când e în trupă.

Mai târziu a învăţat şi să prepare cafeaua. Despre acestea e în stare să vorbească într-una, deşi, de felul lui, nu e prea vorbăreţ.  

Dintr-o benzinărie din Ungaria

Primele sale machete de maşini au fost cele de la Ferrari. „Sunt machete la scară, identice cu maşinile scoase de marile firme producătoare. Am început să cumpăr toate maşinuţele Ferrari pe care le găseam prin magazine. Însă, la noi, importatorii nu aduc colecţiile complete. Să zicem că o firmă străină scoate o colecţie Ferrari din zece maşinuţe, importatorii români aduc doar trei. Ei se gândesc doar cum să umple standurile magazinelor", explică Damian Donca.

Maşinuţele le ia şi din supermarketuri şi din benzinării. Povesteşte că după două modele, un Alfa Romeo 8 C Competizione roşu şi un Mercedes CL 63 AMG, a aşteptat şi 3 ani. Văzuse emisiuni pe Discovery despre ele. Ştia că au fost lansate la saloanele auto, dar nu apăreau machetele acestora pe piaţă.

„De la lansarea unui model şi până la apariţia machetei pe piaţa românească durează şi 2-3 ani. După ce am văzut că au fost lansate am scris mailuri firmelor româneşti care importă acest gen de maşinuţe, dar ziceau că nu ştiu şi să mai aştept", explică chitaristul. Unele maşini le-a luat din Ungaria. „După Alfa Romeo am stat doi ani şi am găsit-o într-o benzinărie din Ungaria. Culmea, nu mai aveam bani la mine. Noroc că Sonia, prietena mea, mai avea câţiva euro pe un card. La o lună distanţă am găsit-o şi în România. Mi-am mai luat un exemplar", mărturiseşte clujeanul.

Toate maşinile pe care le are sunt originale, produse produse sub licenţă. Un exemplar costă, în medie, de la 30 de lei până la 75 lei. Maşinile ale căror machete le are costă, în realitate, de la 250.000 de euro până la peste 1 milion de euro. „Am o maşinuţă marca Pagani Zonda, care în realitate depăşeşte un millon de euro. Pagani e un producător exclusivist de maşini", explică tânărul.

Model după avionul invizibil al americanilor

Din colecţia clujeanului nu lipseşte macheta unui model de Lamborghini făcută după avionul de vânătoare american despre care se spune că devine invizibil. „E vorba de Lamborghini Reventón, făcut după avionul american de vânătoare Stealth despre care se spune că e invizibil. Totul seamănă, de la caroserie, unghiuri, design, inclusiv rotiţele. Bate lejer 330 de kilometri pe oră. Am urmărit, pe Discovery, multe întreceri între maşini şi avioane de vânătoare. Sunt spectaculoase", povesteşte cu patos Damina Donca. Potrivit www.wall-street.ro, un model real de Lamborghini Reventón costă 1.605.310 de euro.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite