1,5 milioane de euro ne scapă de cozile la ghişee

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primăria a obţinut finanţare pentru realizarea unui portal unde clujenii vor putea depune diverse cereri şi vor putea urmări stadiul rezolvării acestora. Contractul de finanţare de la UE se semnează azi, iar sistemul ar putea deveni funcţional, conform estimărilor primăriei, în toamna acestui an.

Primarul Sorin Apostu semează, azi, un contract  de finanţare europeană în valoare de 1,5 milioane de euro (6,6 milioane de lei) pentru realizarea unui proiect al cărui scop este facilitarea accesului cetăţenilor la serviciile publice, prin intermediul unui portal. Proiectul presupune realizarea unui sistem informatic integrat de tip e-administraţie care să asigure o legătură directă între diverse departamente din cadrul Primăriei implicate în rezolvarea cererilor şi cetăţenii care solicită diverse lucruri.

Portal în maxim un an
Prin intermediul viitorului portal, cetăţenii pot urmări de acasă care este stadiul cererilor pe care le-au depus la ghişeu şi chiar pot depune online o seamă de solicitări. Pentru început se va putea cere autorizarea manifestărilor publice, amplasarea de panouri publicitare şi bannere ce nu necesită autorizaţie de construire, autorizaţiile pentru parcări şi sesizările referitoare la maşini abandonate, rampe clandestine de gunoi sau câini comunitari. În două săptămâni de la semnarea contractului va începe procedura de achiziţie publică pentru execuţie, termenul de implementare fiind de un an.

„Implementarea acestui proiect înseamnă că pe viitor o parte din decizii vor fi luate, mult mai rapid, de maşini, care pot face automat nişte verificări. Pentru cetăţeni asta înseamnă în primul rând un plus de confort – nu mai trebuie să stea la coadă la ghişeu pentru o cerere - şi în al doilea rând economie de timp“, a explicat Marcel Ielcean, seful serviciului de Strategii de Informatizare din cadrul primăriei Cluj-Napoca.

Căsătorii şi verificări electronice
Autorităţile locale au făcut deja primii paşi în informatizarea serviciilor publice, oferind cetăţenilor posibilitatea de a-şi plăti online taxele şi impozitele. În plus, Primăria Cluj-Napoca este prima din ţară care a introdus varianta depunerii de cereri de căsătorie online, de la 1 decembrie 2010. Până acum au fost făcute online 706 programări pentru anul acesta şi 4 pentru anul viitor.


În 2010, Primăria a implementat încă un program informatizat special, destinat preluării şi procesării cererilor de ajutoare de încălzire, care a permis verificarea imediată în baza de date a Direcţiei Impozite şi Taxe Locale, precum şi alte baze de date naţionale. Prelucrarea electronică a datelor a determinat scăderea cu 34% a numărului de cereri aprobate anul acesta comparativ cu anul trecut, ceea ce a adus o economie de 9 milioane de lei la buget.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite