Ancheta carambolului de pe A2, preluată de Parchetul de pe lângă Tribunalul Călăraşi. Procurorii au stabilit: 33 de maşini implicate în accident, 48 de răniţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În accidentul în lanţ de pe A2, 48 de persoane au fost rănite şi 4 au decedat FOTO ISU Bucureşti
În accidentul în lanţ de pe A2, 48 de persoane au fost rănite şi 4 au decedat FOTO ISU Bucureşti

Ancheta în cel mai grav accident rutier petrecut vreodată în România va fi preluată de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Călăraşi, având în vedere complexitatea dosarului. Tot în acest caz va fi deschisă de către inspectorii ITM şi o anchetă privind producerea unui accident de muncă.


După două zile de audieri şi cercetări, procurorii de la Lehliu Gară au reuşit să stabilească numărul autoturismelor implicate în accidentul în lanţ de pe Autostrada Soarelui, din dimineaţa zilei de 5 noiembrie. Este vorba despre 33 de maşini implicate direct sau tangenţial în tragedia care s-a soldat cu 48 de răniţi şi 4 persoane decedate. Până în prezent, la sediul Biroului Poliţie Autostrăzi de pe A2 au fost audiaţi 23 de şoferi, iar pentru ceilalţi 10, anchetatorii s-au deplasat la spitalele în care sunt internaţi pentru a le lua declaraţii.

„Numărul final al autoturismelor implicate în accident este 33, iar cifra răniţilor este 48. S-au făcut speculaţii în ceea ce priveşte numărul victimelor, însă am reuşit să identificăm fiecare persoană în parte. Mulţi dintre ei au refuzat transportul de la locul accidentului la spital pentru îngrijiri medicale, însă au mers pe cont propriu pentru investigaţii la alte unităţi medicale. Din cele 48 de victime, 28 au fost rănite grav, 24 dintre acestea fiind şi în prezent internate”, a declarat pentru Adevărul, prim-procuror Liliana Bănescu, de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Lehliu.

ITM face anchetă pentru accident de muncă

Deoarece carambolul de pe A2 s-a soldat cu decesul a doi agenţi de pază, anchetatorii au stabilit că se poate vorbi în acest caz şi de un accident de muncă. „ ITM Călăraşi va deschide o anchetă privind producerea unui accident de muncă. Cei doi agenţi de pază din Slobozia, pasageri într-un microbuz, veneau de la serviciu şi se îndreptau spre casă. Cele două persoane au fost considerate ca fiind încă în timpul serviciului până ajungeau la domiciliu. În acest sens, administratorii firmei de pază din Bucureşti la care lucrau au fost solicitaţi să ne pună la dispoziţie contractele de muncă ale celor doi, precum şi traseul pe care aceştia îl urmau”, a explicat prim-procurorul.

Maşinile, verificate tehnic în stare statică

Pentru a stabili cu exactitate ce a produs nenorocirea de pe A2, cele 33 de maşini au fost verificate de specialişti. Luni(n.r.:7 noiembrie), pentru 24 dintre acestea s-a efectuat verificarea tehnică în stare statică, adică fără să fie puse în funcţiune. Maşinile au fost controlate pentru a se stabili dacă puteau circula în siguranţă pe drumurile publice: s-au verificat faruri, sistem de frânare, instalaţie electrică. Urmează să fie făcut acelaşi lucru şi pentru celelalte 9. De asemenea, de la firmele care administrează cele 2 microbuze implicate în accident au fost solicitate licenţele de transport, documentele de traseu şi au fost ridicate aparatele tahograf.

Anchetatorii mai spun că la finalul anchetei, expertiza criminalistică va fi coroborată cu toate aceste date. „Până la acest moment, nu ne putem pronunţa în niciun fel în legătură cu cauzele accidentului. Nu putem formula nici măcar o ipoteză. Este un dosar complex şi, în prezent, nu există toate datele care să ne indice una sau mai multe culpe”, a spus Liliana Bănescu. La dosar mai sunt aşteptate rezultatele necropsiilor celor 4 decedaţi(doi agenţi de pază, o femeie de 76 de ani din Ploieşti şi un bărbat de 79 de ani din Bucureşti, toţi pasageri), dar şi rezultatele probelor biologice privind stabilirea alcoolemiei. În primă fază, la testarea cu alcooltestul a celor 33 de şoferi, niciun rezultat nu a ieşit pozitiv.
 

Nouă permise au fost supendate

Nouă permise de conducere au fost suspendate pentru încălcarea normelor la regimul rutier de nepăstrare a distanţei şi neadaptarea vitezei la condiţiile de trafic, în total fiind implicate 33 de maşini în accidentul de sâmbătă, au declarat oficiali din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Lehliu Gară.

Vă recomandăm şi:

Anchetă: Primul autoturism lovit în carambolul de pe A2 a fost un Logan, condus cu 40 de kilometri pe oră de un instructor auto

Tragedia de pe A2, provocată de efectul de turmă. Titi Aur, campion de raliuri: „De la prima maşină a pornit, iar ceilalţi au intrat în această capcană“

Ce mesaje afişau panourile de avertizare de pe A2 în momentul producerii tragediei. Oficialii de la Autostrăzi susţin că erau perfect funcţionale

Cum s-a produs tragedia de la Lehliu, cel mai grav accident petrecut vreodată pe o autostradă din România. Un şofer a ieşit fără să se asigure dintr-o benzinărie

Martor ocular la tragedia de pe A2: „S-a ajuns la carambol după ce un şofer a ieşit din parcare“

Ce se urmăreşte în dosarul penal deschis pentru tragedia de pe Autostrada Soarelui. Primele infracţiuni anchetate: ucidere din culpă şi vătămare corporală

Cum putea fi evitată nenorocirea de pe A2. La ce trebuie să fim atenţi când circulăm pe ceaţă, sfaturi de la poliţişti

Călăraşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite