Călăraşi: Formularul 112 se depune online

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Direcţia Generală a Finanţelor Publice Călăraşi informează contribuabilii interesaţi că, începând cu data de 1 iulie, pentru obligaţiile aferente lunii iunie 2011, formularul 112 „Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” va fi depus numai prin mijloace electronice de depunere la distanţă. Deoarece procedura de obţinere a cer

Certificatul digital calificat pentru semnătura electronică se obţine de la unul din cei trei furnizori de certificare acreditaţi în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică. Lista acestor furnizori se găseşte pe website-ul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, www.mcsi.ro, secţiunea Registrul furnizorilor de servicii de certificare, sau pe website-ul ANAF, secţiunea Declaraţii electronice, categoria Informaţii depunere declaraţii.
Furnizorii de certificate  acreditaţi sunt :
- SC CERT SIGN SRL - www.certsign.ro;
- SC DIGI SIGN SA - www.digisign.ro;
-SC  TRANS SPED SRL - www.transsped.ro.
 
Pentru siguranţa transmiterii datelor, certificatul digital calificat trebuie să fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se parcurg urmatorii paşi:
-se descarcă documentul de confirmare de pe website-ul Agenţiei Naţioanle de Administrare Fiscală (ANAF) www.anaf.ro, categoria Asistenţă Contribuabili, modulul Toate formularele cu explicaţii,  documentul fiind ataşat formularului 150 ;
-se completează documentul de confirmare în jumătatea de sus şi se aplică semnătura digitală în căsuţa Semnătură utilizator;
-se trimite acest fişier prin e-mail la firma care a eliberat certificatul digital. Aceasta va verifica datele din documentul de confirmare  şi va aplica semnătura electronică în căsuţa Semnătură autoritate de certificare, după care va înapoia documentul confirmat pe adresa de e-mail a titularului certificatului;
-documentul de confirmare astfel semnat se transmite  pe website-ul ANAF, in  meniul Depunere declaraţii, modulul Înregistrare certificate calificate, completând datele de identificare ale contribuabilului pentru care se vor transmite declaraţiile .
Se listează formularul 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat” se semnează , se ştampilează şi se depune la organul fiscal competent împreună cu :
- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, în original şi copie;
- documentul în original şi copie, care atestă calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotărârea Adunării Generale a Acţionarilor sau Statutul societăţii comerciale);
- documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil, în situaţia în care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.
După depunerea documentaţiei, contribuabilii vor primi o confirmare pe adresa de e-mail menţionată în formularul 150, în sensul înregistrării dreptului  de a utiliza serviciul  Depunere electronica  declaraţii.
Atenţie! Formularul 112 "Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate"se transmite on-line de pe site-ul www.e-guvernare.ro .

Călăraşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite