Călăraşi: Mii de cărţi de muncă fără stăpân, rămase la ITM

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Acestea nu au putut fi predate pentru că patronii firmelor sunt de negăsit.  Carnetele nu au putut fi completate la zi de către personalul Inspectoratului Teritorial de Muncă(ITM) şi încheiate, deoarece patronii firmelor sunt plecaţi în străinătate.

Chiar dacă la începutul anului au intrat în vigoare noile norme de înregistrare a vechimii în muncă, şi angajaţii, dar şi angajatorii sunt bulversaţi. „Încă nu am fost anunţaţi să venim să luăm cărţile de muncă. Probabil că o să ne cheme şi o să ne înveţe ei cum se fac înregistrările electronice“, a declarat Nelu Başfalion, administratorul unei săli de fitness.

Nici angajaţii nu ştiu exact cum vor proceda sau ce trebuie să facă. „Eu nu mai lucrez. Am cartea de muncă la ITM şi nu m-a chemat nimeni să o ridic.. Aştept să mă sune sau , bănuiesc, că îmi vor trimite o hârtie acasă, ceva..“, spune, un pic confuz, Gabriel Voinea, un tânăr de 22 de ani.
 
Patroni dispăruţi

Aproximativ 5.000 de cărţi de muncă nu pot fi încheiate de către ITM, deoarece patronii firmelor sunt de negăsit. „Majoritatea sunt plecaţi în străinătate sau în alte oraşe şi nu am putut să dăm de ei. Din acest motiv nu putem să înregistrăm toate datele pentru a le preda. Nimeni, în afara administratorului, nu poate închide aceste cărţi de muncă, fiind necesar ca toţi angajaţii care se regăsesc în această situaţie, să meargă la Judecătorie şi ceară în instanţă închiderea acestora“, a declarat Ionel Stan, inspector şef adjunct ITM. 

Chiar dacă aceste lucruri trebuie făcute conform procedurii de lucru, pusă la dispoziţie ITM-ului de la Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, lucrările sunt întârziate de aceste problem neprevăzute. În evidenţa ITM, la sfârşitul anului se aflau 33.500 de carnete de muncă, din care, 8.000 erau păstrate la sediul angajatorilor, iar 22.500 erau păstrate la sediul ITM şi urmau să ajungă la titular.
     
Registrul general de evidenţă


Conform reglementărilor în vigoare, evidenţa vechimii în muncă se înregistrează, începând cu 1 ianuarie 2011, numai electronic.  Inspectorii ITM trebuie să completeze toate cărţile de muncă la zi şi să efectueze predarea acestora către angajatori, pe baza unui proces verbal pe primire-predare. Aceştia, la rândul lor, trebuie să le înapoieze titularilor.

Vechimea în muncă va fi înregistrată doar electronic, prin intermediul registrului general de evidenţă  a salariaţilor, iar de la fiecare loc de muncă, angajatul va primi o adeverinţă în care este înscrisă perioada în care a lucrat. Contractul de muncă clasic va fi încheiat în două exemplare, una va fi a angajatului, iar cealaltă va rămâne la angajator. 

Citiţi mai multe despre acest subiect în ediţia de azi a cotidianului „devărul de Seară“ Călăraşi.

Călăraşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite