Ce acte sunt necesare pentru dosarul de şomaj

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Săptămânal la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă sunt înregistrate două sute de dosare. Indemnizaţia de şomaj se acordă absolvenţilor de liceu şi persoanelor care au rămas fără slujbă în urma restructurărilor.

„Absolvenţii de liceu pot primi şomaj , iar persoanele care vin din câmpul muncii trebuie să aibă pe contractul de muncă 12 luni de activitate în ultimii doi ani. Vechimea de pe cartea de muncă diferenţiază perioada de şomaj“, a declarat Simona Donciu, purtător de cuvânt AJOFM.
Program de lucru

Ghişeele unde se primesc dosarele de pensionare au program de lucru de luni până vineri, în intervalul orar 08.30-16.30, iar miercurea se lucrează după program prelungit până la 18.30. „Săptămânal se primesc aproximativ două sute de dosare pentru indemnizaţia de şomaj. În luna iunie am avut înregistraţi în baza de date 5.787 de persoane“, a mai spus Simona Donciu. Plata lunară a indemnizaţiei de şomaj este de 542 de lei.

Obţinerea indemnizaţiei

Cetăţenii care au fost restructuraţi de la locul de muncă, pentru a beneficia de şomaj trebuie să anexeze la dosar următoarele documente: carnetul de muncă în original şi copie; actul de identitate în original şi copie, actul de studii şi de calificare, adeverinţă medicală din care să rezulte că persoana este clinic sănătoasă sau aptă de muncă ori că are eventuale restricţii medicale şi actele eliberate de organele financiar teritoriale din care să rezulte că persoana nu realizează venituri. În cazul pensionarilor de invaliditate care îşi redobândesc capacitatea de muncă trebuie să aibă carnetul de muncă, decizia de revizuire medicală, în original şi copie, emisă de medicul expert al asigurărilor sociale din care să rezulte redobândirea capacităţii de muncă.

Bursa locurilor de muncă

În fiecare lună, cei fără slujbă pot participa la bursa locurilor de muncă de la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă. În acest mod, şomerii au mai multe şanse de angajare, iar firmele îşi vor putea selecta personalul în mod direct. Bursele se vor desfăşura atât la sediul Agenţiei Locale Călăraşi, cât şi la sediul Agenţiei Locale Olteniţa.
Florin Muşat (50 de ani) a venit la bursa locurilor de muncă pentru a afla ce oferte sunt, dar şi pentru a-şi găsi o slujbă. „Am venit să mă angajez, am lucrat 27 de ani ca frezor. De câţiva ani am început să lucrez câte două-trei luni în Spania şi Ialia ca lăcătuş. Acum am primit repartiţie la o firmă. Am fost la mai multe societăţi să mă angajez, dar când auzeau că am 50 de ani îmi spuneau că nu au nevoie. Toţi caută oameni cu vârsta până în 45 de ani“, ne-a spus Florin Muşat. 

Călăraşi

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite