Călăraşi: Canalul Dunăre-Bucureşti, în grafic după 20 de ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cel mai mare proiect din Regiunea Sud Muntenia, abandonat după Revoluţie, resuscitat de Camera de Comerţ. După mai bine de 20 de ani, proiectul va fi reluat. Punctul terminal al canalului va fi la la Glina, în apropiere de Bucureşti. Planul conţine trei poduri: la Fundeni, Vasilaţi şi în oraşul Budeşti, toate cele 3 localităţi aflate în judeţul Călăraşi.

Proiectul include amenajarea râului Dâmboviţa şi a râului Argeş. Punctul terminal este Glina, în apropiere de Bucureşti, unde va fi amplasat un port şi încă unul va fi la Olteniţa. În plus, proiectul include şi câteva poduri în comuna Fundeni, Vasilaţi şi oraşul Budeşti. 

Proiectantul iniţial, SC IPTANA SA, la solicitarea Ministerului Transportului şi Infrastructurii, a actualizat proiectul ce s-ar putea realiza în 4 ani. Investiţia va fi de circa 1,5 miliarde euro şi ar antrena, în execuţie,  7- 8.000 de oameni, urmând ca, pentru perioada următoare,  peste o mie de persoane să lucreze în exploatare. 

Oportunităţi

„Este un proiect generos, care deschide perspective deosebite de dezvoltare nu numai  pentru judeţul nostru şi pentru zona de sud a ţării,  ci pentru România, în general, căci  Bucureştiul va deveni  un port la Dunăre, legat direct de Belgrad, de Budapesta, de Viena, de Rotterdam…“, declară Marian Drăgan, preşedintele Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură (CCIA) Călăraşi.

„Este un proiect foarte important pentru viitorul economiei româneşti, dar şi pentru promovarea turistică a ţării, poate fi un punct important în Strategia Dunării. Realizarea sa depinde însă de colaborare şi consens între diferiţii parteneri de pe scena publică şi privată actuală“, adaugă acesta.

Citiţi mai multe amănunte în ediţia de astăzi a cotidianului „Adevărul de Seară“ Călăraşi

Călăraşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite