Un pod împiedică modernizarea centurii de est a Buzăului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În prezent, centura de est e tranzitată mai mult de camioane şi căruţe
În prezent, centura de est e tranzitată mai mult de camioane şi căruţe

Unul dintre cele mai importante proiecte edilitare ale municipalităţii buzoiene, construirea unei şosele de centură pe latura estică a oraşului, rămâne în continuare doar pe hârtie. Asta, pentru că proiectantul angajat de autorităţi nu reuşeşte să obţină avizul Apelor Române, instituţie căreia nu îi convine varianta ca noua arteră rutieră să treacă pe sub podul de cale ferată de la Vadu Paşii.

În 2008, pentru a duce la îndeplinire proiectul de amenajare a Centurii de Est, primăria a angajat o societate din Bucureşti să se ocupe atât de documentaţie cât şi de organizarea şantierului. Firma a realizat rapid studiul de trafic, un studiu geotehnic, analizele hidrologice, precum şi documentaţia pentru obţinerea avizelor şi autorizaţiilor.

Primii au răspuns favorabil Poliţia Rutieră, Regionala CFR, Comisia Zonală de Monumente Istorice, Drumurile Naţionale, Electrica şi Romtelecom. Cursa pentru obţinerea tuturor acordurilor s-a împotmolit, însă, la finele anului trecut, prin refuzul Direcţiei Apelor Române de a aviza proiectul.

„Ei propun ca centura să treacă pe sub arcada podului de la Vadu Paşii, iar această variantă nu este bună. Este prea aproape de râu şi prezintă riscul de a fi inundată. Ridicarea unui dig de protecţie ar feri şoseaua de o eventuală inundaţie, însă ar acumula apa din precipitaţii. Varianta traversării aeriene a podului ar fi mai costisitoare şi greu de realizat, din cauza reţelei de înaltă tensiune a căii ferate. A apărut, mai nou, varianta subtraversării podului, dar la o distanţă mai mare de albia râului, care e mai bună”, ne-a declarat Dumitru Iosif, purtător de cuvânt al Direcţiei Apelor Române Buzău – Ialomiţa.

Jumătate din şoseaua de centură se amenajează pe vechiul drum de pe digul râului Buzău, dintre podurile Mărăcineni şi Vadu Paşii, iar cealaltă jumătate, de aproximativ 2 kilometri lugime, pe drumul comunal 15, pe care municipalitatea l-a trecut deja în administrarea Companiei de Drumuri Naţionale. Investiţia este estimată la 16 000 000 de euro, pe care ar suporta-o aproape integral Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.

„Nu putem obţine avize de la Mediu şi de la Inspectoratul de Stat în Construcţii, pentru că acestea cer avizul celor de la Ape, care încă nu există. De asemenea, nu putem să trecem la etapa exproprierilor de teren, în suprafaţă de aproximativ 13 000 de metri pătraţi, din aceeaşi cauză”, a declarat Marcel Ciolacu, viceprimarul municipiului Buzău.

Centura de Est urmează să facă legătura între ieşirea din oraş spre Focşani şi cea spre Brăila. În prezent, circulaţia între cele două noduri rutiere se face prin oraş, fapte ce conduce la aglomerarea frecventă a străzii Marghiloman.

Buzău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite