Mii de buzoieni nu au acte de identitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Adrian Tănase, director adjunct al Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor. Foto: Florin Mitu
Adrian Tănase, director adjunct al Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor. Foto: Florin Mitu

Peste 7.000 de persoane figurează la Evidenţa Populaţiei că le au expirate, în unele cazuri chiar şi de zece ani. Amenzile sunt relativ mici, între 50 şi 100 de lei, ca să mai sperie pe cineva. Cei care se prezintă de bunăvoie la ghişee scapă doar cu un avertisment.

Dacă pentru unii au devenit acte indispensabile în portofel, alţii neglijează documentele de identitate şi chiar uită să mai verifice data expirării. Peste 7.000 de buzoieni din municipiu şi din cele 29 de comune arondate au cărţile de identitate expirate şi unii nici măcar nu ştiu acest lucru.


Documentele trebuie schimbate la fiecare 10 ani şi este chiar posibil ca cei în cauză chiar să nu-şi fi dat seama de acest lucru. „În evidenţele noastre figurează aproximativ 7.000 de restanţieri. Există şi o categorie aparte, a celor care nici nu au observat că le-au expirat actele de identitate", ne-a declarat Adrian Tănase, directorul adjunct al Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor Buzău.


Pentru că nu s-au prezentat să-şi schimbe actele în termenul de 15 zile de la expirare ori schimbare a domiciliului, aceste persoane pot fi amendate, dar cu o sumă mică ce nu mai reprezintă un imbold pentru a le determina să reintre în legalitate. „Amenzile pe care le riscă cei cu actele de identitate expirate sunt cuprinse între 50 şi 100 de lei. Dar celor care vin la noi la ghişeu de bunăvoie le aplicăm doar un avertisment şi le schimbăm documentele", a adăugat Adrian Tănase.


Destul de ciudat este faptul că sunt persoane care nu se sinchisesc deşi le-a expirat „buletinul" chiar şi de peste un deceniu. „Media perioadei trecute de la expirare, a celor care nu au actul de identitate în regulă, este între 3 şi 5 ani. Însă, în evidenţele noastre figurează şi buzoieni care au documentele expirate de 10 ani şi care încă nu s-au prezentat la ghişeu", a mai spus Adrian Tănase.


Pe lângă faptul că cei care nu mai au acte valabile nu pot încheia contracte cu bănci sau cu orice alte firme sau instituţii, aceştia pot fi destul de greu identificaţi în cazul comiterii unor infracţiuni. „De regulă se merge la ultimul domiciliu, iar vecinii sau rudele îţi spun unde s-a mutat respectivul", a precizat Adrian Tănase.


„Avem la dispoziţie şi alte mijloace prin intermediul cărora putem să identificăm şi să localizăm persoanele provenite din rândul celor ce au cartea de identitate cu perioadă de valabilitate expirată
", a declarat comisarul Florin Crucianu, purtătorul de cuvânt al IPJ Buzău.

Ce acte sunt necesare pentru schimbarea cărţii de identitate
Documentele necesare pentru un nou act de identitate sunt: actul de spaţiu, certificatul de căsătorie, certificatul de naştere (original şi copie), chitanţa de la achitarea unei taxe de 7 lei la Administraţia Fiscală a municipiului, timbru fiscal, precum şi cartea de identitate expirată.

Buzău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite