Drumul European E 85 continuă să curme vieţi. Artera dă impresia de siguranţă şi îmbie la viteză

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vestea morţii unei poliţiste care s-a angajat în depăşirea unui TIR, fără ca înainte să evalueze corect distanţele, a relansat cel puţin pe forumul Adevărul de Seară, în subsolul articolului despre accident, tema “E85 – drum al morţii”. Mai mulţi cititori sunt de părere că o cauză a producerii de accidente pe drumul care leagă Bucureştiul de Moldova este configuraţia înşelătoare a căii de rulare.

Părerile multora converg către concluzia că drumul European 85 îţi creează o falsă senzaţie de siguranţă. “Multă lume crede că acest drum are două benzi de circulatie pe sens. Nimic mai fals. Acest aşa zis drum european în realitate nu are decât o singură bandă pe sens şi o bandă de urgenţă. Acea bandă de urgenţă nu o putem considera bandă de circulaşie, aşa că de ce să ne mai mirăm că este socotit unul din cele mai periculoase drumuri din ţară”, scrie Mircea pe forum.

“Sunt foarte mulţi cei care n-au nici un fel de simţ de condus preventiv. Acest drum european nu are patru benzi normale. Când depăşeşti un tir nu poţi fără să nu muşti serios şi din banda a doua de pe contrasens. Dacă nu te asiguri că cel care vine din faţă nu te vede, nu e şi el în altă depăşire şi are bunul simţ să se dea pe banda unu ca să poţi depăşi tirul liniştit se întâmplă evenimente tragice”, scrie Adrian.

VIDEO Accident grav, pe E85! O poliţistă a murit după ce s-a hazardat în depăşirea unui TIR

Şi experţii în domeniul rutier confirmă. „Drumul European 85 a fost proiectat prost, pentru că acostamentul lărgit se confundă cu banda de circulaţie, când de fapt, în realitate, este o singură bandă. Depăşirile se fac de cele mai multe ori pe contrasens pentru că nu este loc suficient şi aşa apar riscuri. De asemenea, spre Râmnicu Sărat drumul este drept, într-o uşoară pantă, şi îmbie la viteză şi depăşiri”, ne-a declarat Cornel Florea, pilot de curse auto şi specialist Autoritatea Rutieră Română.

Anul trecut, pentru a reduce numărul accidentelor pe E 85 în sectorul din judeţul Buzău, Serviciul Rutier a solicitat administratorului drumului să monteze în cele şase puncte separatoare de sens. Trei astfel de tronsoane generatoare de accidente sunt în sudul judeţului, iar celelalte trei, spre Râmnicu Sărat. Primul punct riscant este cuprins între kilometrii 71 şi 73, limita cu judeţul Ialomiţa. Urmează porţiunea cuprinsă între kilometrii 76 şi 77, la Căldăruşanca, şi intersecţia de la Hanul lui Ţintă, situată între kilometrii 106 şi 107, unde , spre deosebire de celelalte locuri, neacordarea priorităţii este principala cauză a tragediilor rutiere.

La nord de municipiul Buzău, primul tronson periculos este semnalat între kilometrii 130 şi 131, la Zărneşti. O altă porţiune vulnerabilă este între kilometrii 136 şi 138, la Grebănu, unde un drum pentru căruţe şi tractoare se intersectează cu Europeanul. La limita judeţului Buzău, cu Vrancea, între kilometrii 148 şi 149, s-au produs de asemenea numeroase accidente grave, patru fiind înregistrate numai anul acesta.

Buzău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite