Drumul European 85 are pe raza judeţului Buzău şase tronsoane periculoase

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru a reduce riscul producerii de accidente pe E 85, poliţia a solicitat administratorului drumului, încă de anul trecut, să monteze separatoare de sens.Serviciul Rutier a întocmit o hartă cu zonele de risc pentru şoferii care tranzitează judeţul Buzău pe E 85, arteră care face legătura între Bucureşti şi nordul ţării.

Trei astfel de tronsoane generatoare de accidente cu o frecvenţă mai mare sunt în sudul judeţului, iar celelalte trei, spre Râmnicu Sărat. Primul punct riscant pe care îl întâlneşte un şofer care vine dinspre Bucureşti, via Urziceni, este cuprins între kilometrii 71 şi 73, la limita cu judeţul Ialomiţa.

Urmează porţiunea cuprinsă între kilometrii 76 şi 77, pe raza localităţii Căldăruşanca, apoi intersecţia de la „Hanul lui Ţintă”, situată între kilometrii 106 şi 107.

Dacă la primele două puncte, riscul este generat de viteza excesivă şi efectuarea unor depăşiri pe linie continuă, în cazul intersecţiei de la „Hanul lui Ţintă”, unde se întâlnesc două rute, Buzău – Ploieşti şi Buzău – Urziceni, neacordarea priorităţii este principala cauză a tragediilor rutiere.

La nord de municipiul Buzău, primul tronson periculos este semnalat între kilometrii 130 şi 131, la Zărneşti, porţiune de drum unde în ultimii ani au fost înregistrate de radar viteze record, de 216 şi respectiv 201 kilometri pe oră. O altă porţiune vulnerabilă este între kilometrii 136 şi 138, la Grebănu şi Racoviţeni, unde un drum pentru căruţe şi tractoare se intersectează cu Europeanul.

La limita judeţului Buzău, cu Vrancea, între kilometrii 148 şi 149, s-au produs de asemenea numeroase accidente grave, din cauza excesului de viteză.
Un fost pilot de competiţii auto, în prezent inspector al Autorităţii Rutiere Române, spune că artera europeană E 85 prezintă un grad ridicat de risc din cauza configuraţiei înşelătoare. „Drumul European 85 a fost proiectat prost, pentru că acostamentul lărgit se confundă cu bandă de circulaţie, când de fapt, în realitate, este o singură bandă. Depăşirile se fac de cele mai multe ori pe contrasens pentru că nu este loc suficient şi aşa apar riscuri. De asemenea, spre Râmnicu Sărat drumul este drept, într-o uşoară pantă, şi îmbie la viteză şi depăşiri”, ne-a declarat Cornel Florea, specialist Autoritatea Rutieră Română.

Pentru a reduce riscul de producere a accidentelor, poliţiştii cer amenajări suplimentare ale drumului în cele şase puncte vulnerabile.„Orice şofer vede cât de multe cruci sunt în aceste puncte. Am solicitat Companiei de Drumuri să monteze aici separatoare de sens care să-i tempereze pe şoferii care se angajează în depăşiri sau chiar întorc pe linie continuă”, a declarat comisarul şef, Vasile Nicolae, şeful Poliţiei Rutiere Buzău.

Proiectul, care ar necesita o investiţie de peste 5.000.000 lei, nu va avea finalitate anul acesta. „Conform calculelor, ar fi nevoie de opt kilometri de elemente iar un parapet din beton, tip New Jersey, costă 140 de lei. Ar fi nevoie de o sumă foarte mare pe care probabil nu o vom ave aîn curând în buget”, ne-a declarat Leon Velicu, şef secţie Drumuri Naţionale Buzău.

Pentru a potoli avântul vitezomanilor care tranzitează Europeanul, poliţiştii de la Serviciul Rutier amplasează foarte des radare în cascadă, în apropierea celor şase tronsoane riscante. Printre cei care au rămas fără permise, pentru că au apăsat prea mult pedala de acceleraţie, au fost chiar şi politicieni precum Marian Oprişan, sportivi sau vedete.

Buzău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite