Cum îţi reînscrii copilul la şcoală la întoarcerea din străinătate. Vezi aici ce paşi trebuie să urmezi pentru readucerea copiilor în învăţământul românesc

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tot mai mulţi părinţi care şi-au pierdut slujbele din străinătate îşi readuc copiii în sistemul de învăţământ românesc. Reînscrierea nu este foarte greoaie şi permite înscrierea elevului imediat, până la o decizie dată de Ministerul Educaţiei.

Dacă în anii trecuţi multe clase din şcolile rămâneau practic fără elevi din cauza plecărilor masive ale românilor la muncă în străinătate, acum fenomenul este invers. Criza, dar şi lipsa locurilor de muncă îi face pe mulţi să-şi readucă odraslele înapoi la şcoala din România.

Paşii reînscrierii

În primul rând, solicitanţii trebuie să vină la sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean, (strada Alexandru Marghiloman, nr. 30) cu actele necesare în vederea întocmirii dosarului pentru echivalarea studiilor din străinătate.

Trebuie o cerere adresată inspectorului şcolar general, prin care se solicită echivalarea studiilor (cererea tip se găseşte la secretariatul ISJ), o altă cerere (aprobată deja de directorul şcolii la care se solicită înscrierea) şi o situaţie şcolară anterioară plecării în străinătate (unde este cazul), în original. De asemenea, este nevoie de o copie a certificatului care să ateste susţinerea a Testului naţional de cunoştinţe (dacă este cazul).

Solicitanţii trebuie să ataşeze la dosar şi situaţia şcolară din străinătate, pe ani şcolari şi clase promovate, din care să rezulte disciplinele studiate şi calificativele obţinute. Aceste documente trebuie aduse atât în original cât şi în copie, dar şi o traducere legalizată în original, cu excepţia celor redactate în engleză, franceză, italiană şi spaniolă. Trebuie şi o copie după paşaport (paginile 1, 2, 3 şi 4), o copie după actul de identitate (CI sau certificat de naştere), dar şi dovada achitării taxei de 10 lei la casieria ISJ.

Elevii care au studiat în străinătate şi care se întorc la şcoală în România, pot audia cursurile, în clasa solicitată, fără să fie înscrişi în catalog, până la eliberarea de către Ministerul Educaţiei a adresei de echivalare", spune inspectorul şcolar general Florina Stoian.

Actele necesare reînscrierii:

- Cerere tip către Inspectoratul Şcolar Judeţean;
- Cerere tip către conduecerea şcoalii unde se doreşte înscrierea;
- Situaţia şcolară din străinătate (foaie matricolă);
- Copie paşaport;
- Copie CI sau certificat naştere;
- Dovada achitării taxei.

Buzău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite