Casa de Sănătate cere unui medic banii cheltuiți cu un pacient care a figurat trei ani ca decedat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cornel Crivăț
Cornel Crivăț

Un buzoian a beneficiat de servicii medicale gratuite pe durata a trei ani, chiar dacă în evidențele Casei de Sănătate apărea ca persoană decedată. Medicul acestuia nu a bănuit nicio clipă, atunci când îl primea în cabinet, că oferă consultații unui mort... în acte. După un control, Casa de Asigurări i-a imputat medicului toată suma cheltuită cu pacientul ”fantomă”.

Cornel Crivăț are 52 de ani și este administrator la un depozit de lemne din oraș. Este diabetic de mulți ani și permanent are nevoie de consultație și medicație, prescrisă cu grijă de medicul de familie. De curând a avut un șoc când a aflat că în evidențele Casei de Asigurări de Sănătate figura ca decedat încă din 2008.

”Mi-a zis doamna doctor că în evidențele casei de asigurări e o greşeală şi apar ca decedat. M-am dus la o funcționară și i-am zis uitați doamnă că trăiesc. S-a uitat în calculator și mi-a zis că a fost o greșeală pe undeva”, spune Cornel Crivăț.

Cornel Crivăț a înviat din morți, în scriptele Casei de Asigurări, abia după ce medicul de familie a depus în decembrie 2011 o contestaţie, în urma căreia a fost operată modificarea.”Iniţial, am primit din partea Casei de Sănătate o impunere, în urma unui control punctual pe calitatea de pensionar de invaliditate și din această listă un pacient mi-a atras atenția, un pacient care figura ca decedat în perioada 2008 – 2011. Casa de Asigurări pe mine m-a plătit pentru acest asigurat timp de trei ani la punctajul maxim care se poate acorda unei persoane. Abia după ce am depus contestaţie a fost schimbată calitatea asiguratului din decedat în salariat”, a declarat medicul Angela Mazdrag.

Chiar şi după modificare, lucrurile nu s-au reglat, deoarece tot a scăpat o nepotrivire. În timp ce Crivăţ era trecut ca salariat în Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI), baza centrală de date ale asiguraţilor, în evidenţele Casei de Asigurări Buzău,  acesta apărea ca pensionar de boală. Este o eroare a unuia dintre funcționarii care introduc datele asiguraților în sistemul de evidență, crede medicul de familie al lui Cornel Crivăț. În total, aproximativ 1.600 de lei trebuie să returneze atât pentru pacientul Crivăț dar și pentru alți asigurați care în evidențe figurau cu încadrări la alte categorii de pensionare decât cele descoperite ulterior la controalele Casei de Asigurări.

Reprezentanții Casei de Asigurări spun că reglajul financiar în cazul pacientului Crivăț a fost necesar pentru că era trecut greșit în sistemul de evidență al asiguraților ca pensionar pe caz de boală. ”Figura cu două categorii, una de salariat, iar cealaltă de pensionat pe caz de boală și nu trebuie să fie decât una. În momentul verificării i s-a închis categoria eronată de pensionar de boală și a rămas doar cu cea de salariat. Erorile de operare apar atunci când se introduce CNP-ul în bază iar o simplă cifră eronată poate nimeri pe CNP-ul unei persoane decedate”, a declarat Oana Matei, consilier la Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Buzău.

Mulți medici de familie buzoieni au fost puși în situația de a returna bani Casei de Asigurări, după ce au fost descoperite nepotriviri între datele legate de asigurați oferite de ei și cele descoperite ulterior de corpul de control al Casei. Cauza este neactualizarea bazei de date iar vina este aruncată dintr-o tabără în alta.

Peste 120.000 de lei trebuie să returneze Casei de Asigurări cei 200 de medici de familie din Buzău. Ei spun că actualizarea datelor asiguraților, în baza cărora primesc deconturile de la CJAS, trebuie făcută de operatorii Casei, care beneficiază de un sistem electronic unic de evidență, și nu de medicii de familie.

Buzău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite