Buzău: Tunelul pietonal, oază de mizerie în gara CFR

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pasajul contrastează cu restul clădirii
Pasajul contrastează cu restul clădirii

Pe afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul. Aşa poate fi descrisă, în alte cuvinte, situaţia recent modernizatei staţii CFR din Buzău. Mai precis, clădirea complet refăcută a gării contrastează puternic cu pasajul pietonal, care face legătura între peroane. Din cauza pereţilor degradaţi, a mirosului pestilenţial, a bălţilor care se acumulează după fiecare ploaie, tunelul este aproape pustiu, pasagerii preferând să tra

Eurogara CFR Buzău are de câteva luni un aspect agreabil, după o campanie de reabilitare care s-a derulat între anii 2005 şi 2009, cu o investiţie de peste cinci milioane de lei. „În cadrul lucrărilor de reabilitare s-au realizat: consolidarea structurii de rezistenţă a clădirii de călători, înlocuirea integrală a tâmplăriei exterioare şi interioare şi a instalaţiilor aferente clădirii, refacerea integrală a finisajelor interioare şi exterioare, repararea acoperişului cu înlocuirea integrală a invelitorii acestuia, racordarea clădirii la reţelele de utilităţi ale municipiului - apă, canalizare şi gaze, dotarea clădirii cu centrală termică proprie, alimentată cu gaze naturale”, se arată într-un comunicat de presă, remis redacţiei Adevărul de Seară, de Compania Naţională de Căi Ferate.

Lucrările de reabilitarea au conservat arhitectura exterioară a clădirii de călători şi au introdus elemente noi de arhitectură. S-au efectuat lucrări la recompartimentarea parterului clădirii prin care s-a redus suprafaţa birourilor administrative şi s-a extins suprafaţa destinată spaţiilor comerciale şi a acceselor pentru deservirea publicului călător. A fost construit un nou grup sanitar pentru publicul călător dotat conform normelor actuale şi a fost refăcut peronul de la linia 1, care a impus înlocuirea integrală a copertinei acestuia.

Oază de mizerie, în vecinătatea eurogării

Strălucirea gării buzoiene piere însă brusc, în zona pasajului pietonal de sub calea ferată. Tunelul lung de 200 de metri, care face legătura atât între peroane cât şi între bulevardul Gării şi cartierul Mihai Viteazul, arată ca un vestigiu medieval, în care doar becurile îţi amintesc că eşti în secolul 21. În ultima vreme, pasajul este foarte rar tranzitat de călători, din cauza aspectului respingător. Pereţii sunt scorojiţi, mirosul este de multe ori insuportabil, din cauza celor care îşi fac nevoile aici şi nu de puţine ori tunelul este inundat, bălţile rezistând mult timp după ploaie. „Eu locuiesc în Mihai Viteazul şi nu am mai trecut prin tunel de mulţi ani. Prefer să trec calea ferată când vin la şcoală, pentru că tunelul este mizerabil şi pustiu. Cine ştie ce ţi se poate întâmpla. Este periculos mai ales seara”, ne-a declarat Alin Stan, elevă.

Perspectivele de reabilitare a pasajului sunt însă sumbre. „Modernizarea celorlalte peroane şi a tunelului pietonal este cuprinsă în studiul de fezabilitate privind reabilitarea liniei CF Ploieşti-Vicşani, situată pe coridorul 9 paneuropean”, se arată în comunicatul CFR, fără să precizeze însă şi termenele de execuţie.

Gara Buzău, împreună cu alte 15 staţii de cale ferată, a fost reabilitată cu finanţare Credit Suisse First Boston International, în valoare de 60 milioane de dolari.

Buzău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite