Buzău: Ţeapa cu repartitorul lasă fără clienţi Regia Autonomă Municipală
0Pentru a detensiona relaţia dintre asociaţiile de proprietari şi cititorii de repartitoare, cei de la RAM au cerut sprijinul Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC). Distribuitorul de energie termică, RAM Buzău, caută soluţii pentru a se evita un nou val de debranşări preconizat de scumpirea gigacaloriei.
Sute de proprietari racordaţi la sistemul centralizat au ajuns în
această primăvară în pragul revoltei din cauza modului în care au fost
obligaţi să achite căldura la comun. Pentru a detensiona această
situaţie şi a reduce numărul cererilor de debranşare care riscă să
arunce în colaps societatea de distribuţie a agentului termic, cei de la
RAM se mobilizează pentru eliminarea erorilor la citirea repatitoarelor
de căldură.„Facem eforturi să nu ne pierdem clienţii şi din acest motiv am avut
organizat discuţii între proprietari, firmele care citesc
repartitoarele, ANRSC-ul şi Protecţia Consumatorului. Vrem să eliminăn
situaţiile neplăcute, de facturi umflate după ce se calculează eronat
consumul”, a declarat Constantin Tacea, directorul RAM Buzău.
Deşi cei de la RAM şi reprezentanţii ANRSC lansează fel de fel de
promisiuni pentru eliminarea erorilor comise de cititorii de
repartitoare în ultimul an, buzoienii continuă să se debranşeze de la
sistemul centralizat, existând un ritm de aproximativ opt cereri pe zi.„Sperăm ca, prin rezolvarea erorilor la citirea repatitoarelor, valul de
debranşări să se reducă. Este adevărat că avem în ultima lună peste
100 de cereri de debranşare dar sperăm că oamenii vor conştientiza că
sistemul centralizat este singura soluţie ieftină pentru încălzire.
Preţul la gaze va creşte şi de patru ori, dar la noi gigacaloria se va
ieftini” a mai spus directorul RAM.
Reprezentanţii ANRSC susţin în continuare că sistemul centralizat este
cel mai eficient, iar toate problemele care au apărut în sezonul trecut
se vor rezolva până la livrarea agentului termic din viitorul sezon
rece.„Se fac eforturi ca să facem acest sistem suportabil. Dacă astăzi îl
închidem, mâine n-avem cu ce să-l înlocuim. Acolo unde au fost
neînţelegeri, am dispus refacerea calculelor şi reglarea sumelor” a
declarat preşedintele ANRSC Mircea Matei.
De cu totul altă părere sunt abonaţii la sistemul centralizat, care se
plâng că li se cer taxe foarte mari pentru debranşare. „Ne-am săturat să
achităm facturi mari şi să nu beneficem de condiţii bune. Acum vrem să
ne debranşăm, dar ne cer să achităm trei mii de lei pentru un proiect
tehnic”, a declarat Anica Pieptănaru, locuitor în blocul Fortuna din
cartierul Micro 5.