Cu trenul până la Aeroportul Otopeni: o oră

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ruta Gara de Nord-Aeroportul „Henri Coandă“, care funcţionează de ieri cu trenul şi autobuzul,  este parcursă în 60 de minute. Redactorul ,,Adevărul” a testat ieri-dimineaţă noul traseu, pentru a prinde avionul către Paris, de la ora 9.20.

Ora 6.18, cartierul Ghencea. Am plecat cu tramvaiul 41 din staţia Gârleni către cartierul Crângaşi, de unde urma să prind metroul spre Gara de Nord. În circa 20 de minute am ajuns la Piaţa Crângaşi. Metroul a sosit în staţie în patru minute, însă traseul a fost o mică aventură de dimineaţă. Între staţiile Basarab şi Gara de Nord, metroul s-a oprit timp de şapte minute, fără ca vreo ,,voce” a Metrorex să anunţe călătorii motivele staţionării în tunel.

Ora 6.55, Gara de Nord. Plecatul din timp de acasă a fost pavază bună, astfel încât întârzierea metroului nu m-a costat pierderea trenului. Am fost în gară cu 20 de minute înainte de plecarea Săgeţii Albastre către Aeroportul „Henri Coandă“. Procedura de introducere în calculator a punctului de plecare şi de sosire, precum şi a numărului de kilometri i-a luat casierei CFR aproximativ 3 minute. 

Ora 7.15, Gara de Nord. Trenul de Otopeni a plecat de la linia 13, rezervată acestei rute. Peronul este destinat şi persoanelor cu dizabilităţi, fiind la acelaşi nivel cu trenul. Singurii călători din tren erau, la acea oră, şapte angajaţi ai CFR, eu şi alţi doi jurnalişti. “Nu a fost suficient mediatizată ruta şi oamenii nu ştiu de existenţa acestui tren ca să ajungă la aeroport. Dar suntem siguri că va avea succes”, a explicat Francisc Predescu, şef proiect CFR Călători. El a adăugat că noua rută feroviară va fi folositoare şi pentru locuitorii din localitatea ilfoveană Baloteşti.

De asemenea, purtătorul de cuvânt al Aeroportului Internaţional „Henri Coandă“, Valentin Iordache, a declarat ieri pentru ,,Adevărul” că pe platforma aeroportului lucrează aproximativ 12.000 de oameni şi se aşteaptă ca mulţi dintre ei să folosească zilnic trenul Expres.

Peisajul de pe drum a fost cu mult “coafat”, faţă de acum două săptămâni, când vedeai doar gunoaie pe tot traseul. Zonele din Chitila şi Mogoşoaia, pe unde trece trenul, au fost defrişate, iar mizeria a dispărut.

Ora 7.48, Staţia CFR ,,Punct de Oprire Aeroport”. Peronul este proaspăt amenajat, cu băncuţe şi cu rampă de coborâre asfaltată. Din halta CFR am coborât în staţia de autobuz, unde un autocar Filaret aştepta să preia călătorii. Biletul de la Gara de Nord este suficient pentru a urca şi a ajunge la aeroport. Drumul până la terminalul “Plecări” a fost parcurs prin cartierul Fermei din oraşul ilfovean Otopeni, pe o străduţă îngustă şi plină cu pietriş. Cât vezi cu ochii, numai vile cu etaj şi terase.

Ora 8.11, Aeroportul Internaţional „Henri Coandă“. Cu toate că drumul a fost greu de parcurs, autobuzul a ajuns la aeroport mai devreme cu 4 minute decât ora stabilită în graficul CFR. Iniţial a oprit la „Plecări”, după care a mers la „Sosiri”, pentru a aduce călătorii înapoi la staţia „Punct de Oprire Aeroport”.
Am ajuns cu o oră înainte ca avionul cu destinaţia Paris să decoleze.

Abonamentul pe linia Gara de Nord - Otopeni, 100 de lei pe lună

Un bilet pe traseul Gara de Nord-Aeroportul Henri Coandă costă 6 lei şi include  călătoria cu trenul şi cea cu autobuzul.Biletele se pot procura de la toate ghişeele din staţiie CFR şi de la agenţiile de voiaj, inclusiv de la casa de bilete deschisă în incinta Aeroportului Internaţional Henri Coandă. Elevii, studenţii, pensionarii şi moţii beneficiază de reduceri de 50%. De asemenea, copiii sub cinci ani au gratuitate. Cei care parcurg des această rută îşi pot face abonament lunar, preţul acestuia fiind de 100 de lei.

image
București



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite