Pe unde ocolim străzile-şantier ale Bucureştiului. Vezi aici care sunt cele mai sigure rute ocolitoare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

RESTRICŢII „Adevărul“ vă prezintă harta străzilor pe care se lucrează şi pe care nu se circulă şi vă oferă variantele ocolitoare pe care le aveţi la dispoziţie pentru arterele închise. Patru mari şantiere le pun la încercare nervii şoferilor în fiecare zi, iar calvarul va lua sfârşit abia la anul. Concediile n-au reuşit să reducă traficul îngreunat de lucrările care au loc la pasaje, canalizare sau tramvaie.

Ambiţia primarului general al Capitalei Sorin Oprescu de a cheltui aproape jumătate din bugetul municipalităţii pe lucrări de infrastructură a transformat oraşul într-un şantier nesfârşit. După ce a fost, în sfârşit, inaugurat Pasajul Basarab, punctele nevralgice ale traficului bucureştean s-au mutat în alte zone unde, pe acelaşi model, se construiesc pasaje supraterane. Astfel, Pasajul Mihai Bravu le „fură“ şoferilor patru benzi de circulaţie şi măreşte timpul de aşteptare la semafor la câte 20 de minute. „În această zonă nu era nevoie de un astfel de pasaj pentru că se circula foarte bine, erau câte trei benzi pe fiecare sens şi niciodată nu se aglomera. Acum, prinzi şi câte cinci semafoare la orele de vârf“, a spus, ieri, Mihai Focşa, şofer RATB care are curse în zonă.

Chinul ar trebui să se fârşească, potrivit autorităţilor, anul viitor, în aprilie. Pasajul va face legătura între Calea Văcăreşti şi Şoseaua Mihai Bravu, peste Splaiul Unirii. Lucrarea va consta, de fapt, în două pasaje paralele, câte unul pentru fiecare sens de circulaţie.

Pipera, gata anul acesta

Un alt pasaj care ar trebui să fie gata anul acesta este cel din Pipera peste Barbu Văcărescu. Construcţia va începe în dreptul Cimitirului Eroilor Sovietici şi va coborî lângă sediul Direcţiei de Înmatriculări Auto. Până la inaugurare, Şoseaua Floreasca rămâne închisă şi s-a transformat într-o imensă parcare pentru cei care lucrează în zonă. Pietonii traversează Şoseaua Pipera pe sub pod, printre noroaie şi maşini care lucrează. De asemenea, şoferii care circulă prin zonă trebuie să fie atenţi la restricţii şi să-şi închidă geamurile din cauza prafului care se ridică din şantier. Cei care vor să ocolească zona o pot face prin Bulevardul Nicolae Caranfil, Şoseaua Pipera, strada Măguricea, strada borcea, strada Av. Alex. Şerbănescu. O altă rută recomandată de Poliţia Rutieră este prin Calea Floreasca, strada Fabrica de Glucoza, strada Barbu Văcărescu, strada Av. Alex. Şerbănescu, strada prometeu, strada Elena Caragiani şi Şoseaua Pipera.

Berzei, cel mai mare coşmar al şoferilor

Strada Berzei rămâne principalul coşmar din traficul bucureştean. Şantierul a fost blocat aproximativ o lună din cauza unor avize. „În zona asta poţi să stai, la amiază sau seara, şi câte zece minute pe loc. Se circulă foarte greu“, spunea, ieri, Eugen Ştefănescu, taximetrist bucureştean. Primul tronson a ceea ce ar trebui să devină al doilea Bulevard Magheru, adică Bulevardul Uranus ţine de la Piaţa Victoriei până la Vasile Pârvan şi ar trebui finalizat în acest an, urmând ca apoi să demareze lucrările la al doilea tronson, cuprins între Vasile Pârvan şi intersecţia Tudor Vladimirescu cu Calea Rahovei. Când va fi finalizat întregul bulevard, şoferii vor traversa Capitala de la nord la sud în 15-20 de minute, potrivit lui Oprescu.

Până la 11 noiembrie circulaţia la intersecţia străzilor Berzei, Dinicu Golescu şi General Berthelot va fi închisă. Puteţi ocoli şantierul de Berzei-Buzeşti pe străzile Virgiliu, Ştirbei Vodă, Popa Tatu şi Mircea Vulcănescu.

Nicolae Grigorescu, pe o singură bandă

Pe bulevardul Nicolae Grigorescu, şoferii prind semaforul şi de câte şapte ori pentru că nu pot circula decât pe o singură bandă, mai ales că o împart şi cu autobuzele. „Sunt cam 300 de metri de şosea pe care îi parcurgem în 15 minute“, a declarat Adiarn Dârzu, şofer RATB. În zonă se desfăşoară lucrări de modernizare a reţelei RADET (Regia Autonomă de Distribuţie a Energiei Termice) şi nu se vor încheia până în luna octombrie.

Liniile de tramvai n-au scăpat nici ele de modernizări, cele mai ample au loc pe bulevardele Aerogării şi Liviu Rebreanu. Totodată, de ieri s-a închis traficul rutier pe Strada Mitropolit Nifon între Piaţa Regina Maria şi strada Mitropolit Filaret, pentru lucrări de reabilitare.



București



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite