Noi reglementări pentru trotuarele şi străzile oraşului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Videanu, ca fiind necesară deoarece "societăţile de construcţii au obligaţia să menţină drumul la nivelul de servicii solicitat de primărie".Acum, consilierilor generali li se cere să adopte

Videanu, ca fiind necesară deoarece "societăţile de construcţii au obligaţia să menţină drumul la nivelul de servicii solicitat de primărie".
Acum, consilierilor generali li se cere să adopte un pachet de hotărâri prin care să se transfere în responsabilitatea firmelor de construcţii obligaţia de a readuce carosabilul la starea iniţială, indiferent de numele companiei care a intervenit pentru refacerea conductelor.
Oraşul este plin de gropi în dreptul gurilor de canal, acestea fiind pericole atât pentru şoferi, cât şi pentru pietoni. Consilierii municipali vor decide noile condiţii pentru refacerea străzilor şi trotuarelor şi pentru ca geigerele şi capacele să fie la acelaşi nivel cu asfaltul. Astfel, administratorii şi proprietarii de reţele trebuie să ridice la cotă toate echipamentele aferente reţelelor de utilităţi (capace, geigere, guri de aerisire, cămine) în termen de un an de la adoptarea proiectului de hotărâre de consiliu. Nerespectarea termenului înseamnă sancţiuni de la 3.000 la 5.000 RON pentru fiecare echipament neridicat. În prezent nu există dispoziţii care să reglementeze raporturile dintre cei care execută lucrări tehnico-edilitare şi cei cărora li s-au încredinţat prin licitaţie gestionarea şi întreţinerea postgaranţie a străzilor reabilitate aflate în administrarea Primăriei Capitalei. Refacerea carosabilului se va realiza numai de societăţile de construcţii care au în garanţie sau în gestiune şi întreţinere pachetele de străzi. Acestea vor percepe pentru refacerea suprafeţelor tarife stabilite "de comun acord" prin negociere între constructorul de drum, administratorul de reţele şi Primăria Capitalei.

Lipsa de comunicare dintre municipalitate şi administraţiile de sector, dar şi dezinteresul unor funcţionari publici afectează şi zona unde va fi ridicat Pasajul Basarab. Funcţionarii de sector consideră inutilă orice investiţie în zona Basarab până la finalizarea proiectului. În acelaşi timp, reprezentanţii Secţiei Infrastructură din Gara de Nord-Basarab au ajuns să nu mai ştie în ograda cui îşi trimit la muncă angajaţii. "Nouă ni se dau directive clare să executăm lucrări care intră în atribuţiile lor", a declarat Mihai Cândea, şeful Departamentului Infrastructură din cadrul Ministerului Transporturilor. "Am aflat din presă că împrejurimile Gării Basarab sunt împărţite între Primăria Generală şi Primăria sectorului 1. Noi nu ştim!", a recunoscut Mihai Cândea. Acesta s-a plâns şi de faptul că "responsabilitatea nu este asumată de nimeni, pisica fiind aruncată din grădina Bucureştilor în primăria de sector, pentru ca de acolo să cadă în cârca ministerului". Consilierul Primăriei sectorului 1 pe probleme ce ţin de administraţia străzilor, Alina Coman, recunoaşte că singurele "cosmetizări din zonă sunt aplicate în această perioadă asupra câtorva străduţe lăturalnice". "Nu vor exista lucrări mai ample pentru că, oricum, în scurt timp întreaga zonă va fi afectată de ridicarea Pasajului Basarab", a mai precizat Coman.

Republica Faur, zonă rezidenţială
Platforma industrială Republica Faur din Bucureşti ar putea fi transformată, în următorii ani, în zonă rezidenţială, după transferul unităţilor de producţie în exteriorul Capitalei şi ecologizarea terenului, a declarat agenţiei MEDIAFAX Costel Alecu, director în cadrul companiei imobiliare Regatta. El a afirmat că au fost comercializate mai multe suprafeţe din terenul platformei industriale, fiind posibilă, însă, pentru anii următori, apariţia unui investitor important, care să achiziţioneze cea mai mare parte a suprafeţelor. Mai multe firme au cumpărat spaţii de pe platformă, unde desfăşoară activităţi de producţie sau valorifică hale industriale. Cea mai mare parte a terenurilor aparţine firmei Republica, aflată în lichidare voluntară. Vânzarea terenurilor este una dintre modalităţile de valorificare a activelor firmei utilizată de firma specializată în lichidări Moore Stephens RVA din Bucureşti.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite