21 de intrări în Capitală vor fi lărgite

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Astfel, în următorii cinci- şase ani, mai multe intrări în Bucureşti vor fi lărgite pentru a prelua traficul. La unele dintre ele se lucrează chiar de acum. Cele mai importante sunt cea

Astfel, în următorii cinci- şase ani, mai multe intrări în Bucureşti vor fi lărgite pentru a prelua traficul. La unele dintre ele se lucrează chiar de acum. Cele mai importante sunt cea dinspre autostrada Bucureşti -Piteşti, o nouă străpungere de-a lungul bulevardului Timişoara, o ieşire spre viitorul tronson de autostradă Bucureşti - Alexandria - Craiova, şoseaua Alexandriei, care a fost deja reabilitată, şos. Giurgiului, şos. Berceni şi şoseaua Vitan-Bârzeşti şi Splaiul Dâmboviţei.
Din nevoia de a rezolva problema traficului la intrarea în Capitală, primarul Adriean Videanu le-a cerut specialiştilor să găsească o soluţie pentru înlesnirea circulaţiei auto la marginea oraşului. Ideea edilului general este ca accesul în oraş să fie mult mai lejer, iar accesul spre zonele vitale să se facă pe străzi moderne. Una dintre cele mai importante străpungeri este cea dinspre autostrada Bucureşti - Piteşti. Ea va face legătura între Splaiul Independenţei, şoseaua Ciurel şi Autostrada A1. "Avem în plan un pasaj care se va desprinde din A1 undeva înainte de Carrefour, trece prin Chiajna, trece pe deasupra Uverturii, se apropie de Lacul Morii şi coboară la sol la Ciurel", îşi explică proiectul directorul Direcţiei Transporturi şi Siguranţa Circulaţiei din Primăria Capitalei, Gheorghe Udrişte. O nouă străpungere se va face şi de-a lungul Bd. Timişoara, ca o a doua cale de ieşire din oraş. Va fi construit aici şi se va continua actualul Bd. Timişoara, cu un pasaj suprateran peste liniile ferate şi şoseaua de centură şi coborând la sol în zona Militari. Specialiştii în transporturi au luat deja în calcul şi o ieşire spre viitorul tronson de autostradă Bucureşti - Alexandria - Craiova. Pentru aceasta a fost luată în calcul o şosea mai largă în zona Prelungirea Ghencea. A patra penetraţie va fi pe şoseaua Alexandriei, care a fost deja reabilitată până în Piaţa Unirii, pe tronsonul Alexandriei - Rahova - Coşbuc - Regina Maria. A cincea penetraţie este Bucureşti - Măgurele, o ieşire secundară spre şoseaua de centură. A şasea penetraţie, la care se lucrează în prezent, este şos. Giurgiului, cu supralărgire pe traseul Gara Progresul - Cimitirul Bellu (şura Mare). O altă penetraţie va fi şos. Berceni, care a fost reabilitată parţial. Acum se caută o soluţie de modernizare între Big Berceni şi linia de centură, unde se are în vedere şi un pasaj peste şoseaua de centură. şi ieşirea spre Constanţa va fi modernizată. şoseaua Vitan - Bârzeşti şi Splaiul Dâmboviţei vor crea un racord spre Autostrada Bucureşti - Constanţa, Splaiul Dâmboviţei - de la şos. Mihai Bravu până la linia de centură. Mai există o soluţie care presupune poduri şi pasaje peste linia de centură din Splaiul Dâmboviţei, cu plecare din Mihai Bravu, ţinta fiind tot ieşirea spre Autostrada Bucureşti - Constanţa. Următoarea penetraţie, care vizează tot autostrada Soarelui este Bd. Theodor Pallady - Camil Ressu - Autostrada A2, care a fost deja modernizată şi urmează a fi semnalizată.
Estul oraşului nu este uitat
Bucureşti - Pantelimon va fi inclusă şi ea în programul de reabilitare în 2007/2008, chiar dacă prioritară pentru accesul spre Constanţa este ieşirea dinspre autostradă. Lucrările la şos. Colentina şi ieşirea către Urziceni şi Constanţa au fost deja atribuite şi în curând vor începe lucrările. În acest context, şi Piaţa Obor va fi modernizată, iar în viitor, în Planul de Urbanism General, va fi prevăzută lărgirea la 3 benzi/sens, cu linie de tramvai.De-a lungul şoselei Colentina, la intersecţia cu Doamna Ghica, va fi construit un pasaj suprateran şi e posibil să apară un nou pasaj şi la intersecţia cu Fundeni. Ieşirea către ştefăneşti va avea şi ea, în viitor, un pasaj peste calea ferată, în apropierea liniei de centură. şos. Dna Ghica - Petricani e deja modernizată şi va fi configurată pentru că de aici va pleca autostrada Bucureşti - Braşov, va apărea şi aici un pasaj, iar drumul se va lărgi la 3 benzi pe sens. Pasajul suprateran pleacă de la staţia de metrou Aurel Vlaicu, trece peste Calea Floreasca şi peste Str. Barbu Văcărescu. Primăria Sectorului 2 va face, pe fonduri PHARE, şi pasaj peste calea ferată Bucureşti - Constanţa. Primăria Capitalei elaborează studiul de fezabilitate pentru modernizarea şi lărgirea străzii Avionului, care va avea pasarelă peste calea ferată Bucureşti - Constanţa. Traseul este Strada Avionului - Drumul Nisipoasa - cartierul Henri Coandă. Pe sub pista Aeroportului Băneasa va fi pasaj subteran dinspre Drumul Câmpul Pipera - Teişani - şoseaua de centură. şos. Bucureşti - Ploieşti este deja în curs de modernizare la 3 benzi pe sens, între podul de la Otopeni şi Băneasa. Vor fi şi două pasaje supraterane în zona comercială Băneasa şi unul subteran, de la pista Aeroportului Băneasa până la podul de peste Herăstrău, care va subtraversa intersecţia Bd-ului Aerogării cu Bd. Ion Ionescu de la Brad. şi legătura DN1 şi şoseaua Bucureşti - Târgovişte va intra în modernizare, prin Bd. Ion Ionescu de la Brad şi str. Ionescu Siseşti. Ea va permite ocolirea oraşului pentru ieşirea în Chitila.
Supralărgirea podului de cale ferată
O penultimă penetraţie a muni-cipalităţii o reprezintă şoseaua Chitilei la care se lucrează de câţiva ani buni şi mai urmează a fi modernizată linia de tramvai. Concomitent, primăria studiază supralărgirea podului de cale ferată de peste Calea Griviţei, care va avea trei benzi de circulaţie pe sens şi două linii de tramvai. Ultima penetraţie din planurile primăriei este prevăzută pe Calea Giuleşti. Municipalitatea studiază realizarea unei penetrări din Crângaşi, spre Lacul Morii, până la linia de centură, fie prin Chiajna, fie direct pe şoseaua de centură către Chitila.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite