Adminstratorul de bloc ne dictează viaţa!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru mulţi bucureşteni care locuiesc la bloc, ziua de plată a întreţinerii este un veritabil motiv de stres. Când programul administratorului este de doar două ore pe săptămână, achitarea facturii devine o problemă pentru cei care sunt la serviciu de dimineaţă până seara.

Plătile on-line sau prin virament bancar sunt o banalitate, în orice ţară civilizată, însă asociiaţiile de proprietari nu dau semne că ar dori să se alinieze la acest stil de viaţă.
Ana-Maria Cruceru este o mamă singură cu doi copii care locuieşte într-un bloc din Drumul Taberei. Are un program infernal pentru că lucreaza la o multinaţională. Ziua în care trebuie să plătească întreţinerea nu este una dintre cele mai bune. “Eu încep programul la serviciu la ora 9.00 şi îl închei în jur de ora 19.30. Mai pierd vreo ora în trafic. Este aproape imposibil să ajung acasă, marţea, până la ora 20.00, când domnul administrator încheie programul de încasări. Sunt nevoită să mă învoiesc de la serviciu pentru un astfel de motiv, iar şefii mei nu văd cu ochi buni acest lucru, deşi au şi ei o problemă similara”, spune femeia. În situaţia ei sunt cel puţin 854.656 de persoane, cifră ce reprezintă populaţia activă a Bucureştiului, potrivit Institutului Naţional de Statistică(INS).

“Asta nu se poate la noi!”

Pe de altă parte, administratorii asociaţiilor de proprietari se plâng de numărul mare de restanţieri. “Avem restanţe mari. Într-adevăr, multi dintre locatari pretind că nu au timp să plătească facturile. Eu cred că dacă esti un om responsabil, poţi să-ţi faci vreme pentru asta. Mulţi ne întreabă dacă pot plăti întreţinerea într-un cont sau chiar prin internet, dar asta nu se poate la noi”, este de părere Nicolae Petea, preşedintele asociaţiei de proprietari care administrează inclusiv imobilul în care locuieşte Ana-Maria Cruceru.  Domnul preşedinte de asociaţie Petea este contrazis de un alt preşedinte, cel al Ligii Asociaţiilor de Proprietari “Habitat”, Mihai Mereuţă. “Noi am militat pentru acest sistem de plată a întreţinerii la băncă.  Chiar şi eu întâmpin dificultăţi atunci cînd vine ziua de întreţinere, pentru că nu ajung la timp. Noi, cei de la Ligă ne-am implicat foarte mult pentru implementarea sistemului de banking. Am negociat cu anumite bănci, au fost create produse speciale pentru acest gen de tranzacţie, iar comisioanele sunt zero. Cu toate acestea, administratorii  folosesc acest instrument într-un procent nesemnificativ”, afirmă Mereuţă. Pe de altă parte, el este de părere că această rezistenţă îşi are rădăcinile în trecut.

O nouă generaţie de administratori

“E o chestiune de mentalitate. Gândiţi-vă că administratorul de bloc a fost perceput drept persoana care schimbă becul pe scară şi chemă depanatorii dacă se strică liftul. Lucrurile se vor schimba. Administratorul este un manager şi tot mai mulţi absolvenţi de Drept şi ASE vin să se instruiască la noi. Asa că în viitor sunt convins că acest lucru se va remedia”, mai spune Mereuţă. În opinia sa o vină în acest sens o are şi RADET, care încă mai acceptă plata cu sacoşa de zeci şi sute de milioane de lei. „Sa ne gandim logic. Un administrator al unei asociaţii de proprietari poate să strângă şi 400 de milioane de lei vechi pe lună. El poate să ruleze aceşti bani, să-i depună la bancă, în interes personal, ca să ia dobândă sau să-i împrumute cu camătă”, mai spune preşedintele Ligii "Habitat".

Cum ni s-ar uşura viaţa

Pentru achitarea întreţinerii prin virament bancar, tot ce trebuie făcut este deschiderea unui cont special, cu un comision de administrare zero, la o bancă agreată de majoritatea proprietarilor dintr-o asociaţie. În acest fel, fiecare cetăţean care locuieşte la bloc poate plăti când doeşte dările de pe facturi, inclusiv în sistem on-line şi nu mai este nevoit să-şi facă viaţa după programul de încasări al administratorului.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite