Ce e "cool" în Bucureşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reprezentanţii primei firme de cool-hunting din România au explicat ce este "la modă" în oraşul de pe Dâmboviţa Efervescenţa culturală şi retroul comunist sunt caracteristicile care

Reprezentanţii primei firme de cool-hunting din România au explicat ce este "la modă" în oraşul de pe Dâmboviţa

Efervescenţa culturală şi retroul comunist sunt caracteristicile care fac din Bucureşti o metropolă interesantă pentru turiştii străini. În plus, personalităţile autohtone ne garantează un loc important pe harta trendsetterilor (cei care stabilesc tendinţele, n.r.).

Specialiştii în cool-hunting (vânători de avangardă, n.r.) apreciază că Bucureştiul se deosebeşte de restul capitalelor din estul Europei prin Centrul Istoric, prin spectacolele underground, dar şi prin personalităţi cool, precum regizorul Cristian Mungiu.

"Nonşalanţa lui şi bretonelul de băiat cuminte l-au adus pe Mungiu pe lista personalităţilor care fac din Bucureşti o destinaţie cool", a explicat Cristina Pop, manager al unei firme de coolhunting. Cei mai mulţi tineri bucureşteni îşi doresc să fie cool, să fie remarcaţi. Însă specialiştii în domeniu au o veste proastă: "Nu eşti cool dacă vrei să ai ce au toţi, în cazul acesta eşti fashionist".

Moldova nu se pune

Conceptul de cool-hunting este unul vechi peste hotare, mai ales în SUA, unde toate marile firme care au clienţi tineri lucrează cu specialişti în ultimele noutăţi şi atracţii pentru tineri. În România, clienţii pionierilor în coolhunting sunt încă doar revistele glossy şi câteva firme mai curajoase. Astfel, Bucureştiul este în capul listei trendsetterilor, urmat la mare distanţă de Cluj sau Timişoara. Moldova nu este pe hartă.

Nu e tare să mergi la mall

Dar ce înseamnă să fii un exemplu pentru ceilalţi? "Este o chestie de atitudine. Nu este vorba de bani. Acum este cool să ai bune maniere, să mergi cu bicicleta, să fii responsabil social, să mergi în Centrul Istoric sau la E-Uranus (cinematograf în aer liber, n.r.) în Rahova", a spus Lili Misăilă, care a înfiinţat alături de Cristina Pop prima firmă care se ocupă cu identificarea tendinţelor pe piaţa românească.

Capitala însăşi este o destinaţie fascinantă pentru străini, dar nu pentru turiştii amatori de hoteluri luxoase, ci pentru cei care îşi doresc să interacţionze cu cultura underground a oraşului.

Chiar şi tinerii de aici recunosc ceea ce este cu adevărat cool şi îi găseşti în locaţiile respective: Muzeul Ţăranului Român e cool, petrecerile underground sau Muzeul Naţional de Artă Contemporană, în niciun caz la Mall, ci mai degrabă la cinematografele mici, cum ar fi "Elvira Popescu".

Dicţionar de termeni "cool"

Gravanitate (graffiti + vanitate) - Ai un blog al tău? Ai numărul de înmatriculare al maşinii cu iniţialele numelui tău? Esti gravanitos!

Transumer (trans + consumer) - Transumerul este un consumator aflat în tranziţie. Cel care călătoreşte şi beneficiază de alte servicii precum cafenelele cu acces wireless la internet, dvd playerele din tren sau muzeele cu vânzare din aeroport este transumer.

Ostalgia - Tricouri cu stema României Comuniste, cu CCCP, "Good Bye, Lenin" sau campanii "retro comuniste" la ciocolata cu rom.

Bohofuture - un look hippie, haine vintage, accesorii mari, încălţăminte fără toc sau cu talpă ortopedică şi franjuri.

Snobunuri (Snob + bunuri) - Sunt produse complet banale şi obişnuite care au devenit peste noapte de lux. De exemplu, water barul din Paris unde poţi consuma peste 60 de feluri de apă sau restaurantul californian, unde bucătarii folosesc peste 20 de varietăţi de sare, printre care şi una japoneză, al cărei preţ depăşeşte 40 USD/kg.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite