Poliţiştii au ieşit la vânătoare: în opt luni au fost amendaţi 100.000 de pietoni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Potrivit unui raport întocmit de Poliţia Rutieră, în primele 8 luni ale anului, aproximativ 100.000 de pietoni au fost sancţionaţi pentru traversare neregulamentară.

Studiul reprezintă o continuare a celor referitoare la atitudinile şi comportamentul şoferilor în trafic, realizate în anii precedenţi.

Pentru întocmirea acestuia a fost aplicat un chestionar pe un eşantion de 1.230 de persoane, reprezentativ pentru persoanele adulte din România care, frecvent, în deplasările lor zilnice, au calitatea de pietoni.

Persoanelor intervievate li s-a cerut să stabilească un clasament al factorilor care stau la baza generării situaţiilor periculoase pentru pietoni, în trafic.

Este de remarcat că, rezultatul final aşează pietonii pe primul loc între factorii generatori de risc. În condiţiile în care cele 1.230 de persoane chestionate au în principal caracteristica de participanţi la trafic în calitate de  pietoni, aceasta denotă un grad ridicat de conştientizare a propriei responsabilităţi în generarea situaţiilor de risc care îi implică.

Totodată, în viziunea celor chestionaţi, principalele probleme ce ţin de pietoni şi care contribuie la apariţia unor situaţii periculoase pentru aceştia pe drumurile publice sunt: consumul de alcool (51,7%), obişnuinţa acestora de a nu respecta regulile (51,6%), lipsa de atenţie, graba, oboseala (49,5%), necunoaşterea regulilor de circulaţie (47,6%).

În ceea ce priveşte principalele aspecte ce ţin de şoferi şi care contribuie, în opinia celor intervievaţi, mai frecvent la apariţia unor situaţii periculoase pentru pietoni pe drumurile publice sunt: consumul de alcool (61,8%), deplasarea cu viteză (53,1%), stil de conducere riscant, agresiv (51,9%), lipsa de atenţie, oboseala (51,9%).

De asemenea, au fost evidenţiate şi deficienţele de infrastructură, care contribuie la producerea unor situaţii periculoase pentru pietoni pe drumurile publice.

Pentru mediul rural cea mai importantă astfel de deficienţă este lipsa trotuarelor (45,5%).

Alte probleme care au fost frecvent menţionate de către persoanele supuse studiului au fost: lipsa trecerilor de pietoni sau distanţele mari dintre acestea (38,9%) şi marcarea necorespunzătoare a drumurilor (33,6%), iluminatul necorespunzător al drumurilor publice (29,5%), lipsa de vizibilitate datorată parcării maşinilor în apropierea trecerilor de pietoni (29%).

În ceea ce priveşte educaţia rutieră în rândul pietonilor, mai mult de jumătate dintre cei intervievaţi au precizat că educaţia lor rutieră a fost primită până la implinirea vârstei de 14 ani. Există însă un procent destul de important (15%) care au menţionat că nu au primit niciodată educaţie rutieră.

Se remarcă rolul important al familiei în transmiterea normelor de educaţie rutieră (41,9%). Alături de familie, celălalt factor formator important în educaţia rutieră este şcoala  (27,5%).

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite