VIDEO/ FOTOGALERIE Comoara regală ascunsă pe domeniul de la Mogoşoaia. Vezi unde a luat Regele Mihai ultimul prânz pe teritoriul României

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Trenul Regal, o adevărată comoară a CFR-ului, stă ascuns în depoul de la Mogoşoaia, de mai bine de doi ani.  În vagonul regal al trenului, Regele Mihai al României a servit ultimul prânz în ţară, la plecarea lui în străinătate în ianuarie 1948.

Uitat de lume, pe şinele din Remiza de la Mogoşoaia, Trenul Regal este o bijuteriepe roţi. Garnitura are cinci vagoane, mărturii ale unei epoci apuse din istorie. Dormitorul regal are cinci locuri în două apartamente cu băi complet utilate, a fost construit în 1928. Tot in vagonul de dormit există un dormitor pentru însoţitorii demnitarilor. Acesta are o capacitate de opt locuri - două cuşete cu patrui duble şi două cuşete cu câte două paturi suprapuse- şi are un oficiu şi grup sanitar. Sufrageria din tren are 24 de locuri în salonul mare şi 12 locuri în salonul mic. În cel de-al doilea salon membrii familiei regale şi alte personalităţi serveau micul dejun sau stăteau la discuţii în timp ce fumau. Vagonul dormitor de clasa I are şase locuri în cabine separate cu lavoar în fiecare dintre ele. Vagonul de dormit de clasa a II-a are 16 locuri împărţite în opt cuşete cu chiuvetă în fiecare dintre ele.

Trenul Regal

Click pe imagini pentru fotogalerie!

Trenul a fost resturat în 2004, având valoare de patrimoniu. De-a lungul timpului, cu Trenul Regal au călătorit Carol al II-lea, Mihai I, Gheorghe Gheorghiu-Dej, dar şi Nicolae Ceauşescu. În vagonul-salon al acestui tren, în toamna anului 1955, Gheorghe Gheorghiu-Dej a discutat cu Nikita Hrusciov despre retragerea trupelor sovietice din România. 20 de ani mai târziu, Nicolae Ceauşescu a plecat de la Bucureşti la Sinaia cu Trenul Regal, însoţit de  preşedintele Statelor Unite, Gerard Ford, şi de Henry Kisinger, secretarul de stat. Ceauşescu s-a obişnuit să folosească trenul Regal de câte ori organiza vânători. Cu astfel de ocazii, în tren s-au îmbarcat şi Erich Honecker, Teodor Jivkov sau Leonid Brejnev.

Trenul Regal a fost comandat de regele Ferdinand. Acesta a fost construit la Milano, de societatea italiană Ernesto Breda şi a fost gata abia după ce regele Ferdinand a murit. Pretenţia regelui era aceea ca trenul să fie potrivit şi confortabil pentru călătoriile oficiale. Dormitoarele şi saloanele sunt decorate într-un stil elegant şi luxos. Mobilierul şi lambriurile folosite în interior sunt finisate cu furnir de trandafir, mahon sau nuc. Corpurile de iluminat sunt fabricate din sticlă de Murano, vazele şi scrumierele din alabastru iar fotoliile şi scaunele din saloane sunt tapisate cu piele de Cordoba.

Cu toate că garnitura a fost restaurată în 2004,  amprenta timpului trecut este evidentă în Trenul Regal. Chiar şi aşa, locomotiva cu aburi ce trage vagoanele luxoase funcţionază şi în ziua de azi. Aceasta poate circula cu 65 de km/h. Tocmai de aceea, Trenul Regal poate fi închiriat de cei cu dare de mână, care demonstrează seriozitate. Capacitatea garniturii este de 100 de persoane şi în cele câteva zeci de mii de lei pe zi care trebuie achitate de cei care închiriază vagoanele intră tot, chiar şi personalul.

Printre cei care au plătit sume uriaşe pentru a închiria Trenul Regal se numără şi regizorul Francis Ford Coppola. Una dintre ocaziile cu care acesta a scos garnitura la plimbare a fost o filmare de noapte la Gara Obor. Trenul a fost scos din depou şi de reprezentanţii celebrei companii Louis Vuitton pentru o reclamă la celebrele genţi.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite