Tramvaie vechi ca-n Bucureşti, în toată ţara nu găseşti: peste 30 la sută dintre ele ar trebui scoase definitiv din circulaţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O mare parte dintre cele 500 de vehicule cu tracţiune electrică din inventarul Regiei Autonome de Transport Bucureşti ar putea fi considerate piese de muzeu. 165 de tramvaie au grad de uzură peste 100 la sută.

Micul Paris este străbătut zi de zi de sute de tramvaie care, nu doar aduc aminte de o epocă trecută, ci sunt folosite încă de pe vremea comunismului. Conform datelor Regiei Autonome de Transport Bucureşti, mai bine de 30 la sută dintre vagoanele de pe şinele din Capitală au un grad de uzură de peste 100 la sută. Dacă în alte locuri, siguranţa călătorilor este un motiv suficient pentru ca astfel de mijloace de transport să fie retrase din circulaţie, în Bucureşti asta ar însemna ca pe şine să nu mai circule aproape niciun tramvai. „Practic,se cheltuie destul de mulţi bani cu mentenanţa lor. Până în prezent nu am reuşit să obţinem resursele financiare ca să construim altele", a spus Mihai Scarlat, directorul Uzinei de Reparaţii din cadrul Regiei Autonome de Transport.

Circulă 6.600 de kilometri lunar

Zilnic pe străzile din Bucureşti circulă 350 de tramvaie, pe diferite trasee. Lună de lună, un vehicul cu tracţiune electrică străbate aproximativ 6.600 de kilometri. Acest lucru se întâmplă de la începutul anilor '70, în cazul a aproape jumătate dintre tramvaie. „Ele sunt făcute pentru a circula 14 ani, cam asta e durata de viaţă a lor. Normal ar trebui ca jumătate dintre ele să fie casate", a mai spus Scarlat. Reviziile tehnice sunt făcute după perioade de şapte ani şi jumătate. Atunci, tramvaiele sunt reparate şi, după caz, modernizate.  „Se fac reparaţii accidentale. Reparaţii generale se fac la şapte ani şi jumătate", a confirmat drectorul Uzinei de Reparaţii din cadrul Regiei Autonome de Transport. O serie de tramvaie din anii '70 au fost supuse unor modernizări care au început în 1993 şi s-au încheiat anul trecut. „Cam 50 de vagoane au fost modernizate  în totalitate. Consumul lor de energie a fost redus cu aproximativ 40 la sută", a explicat Mihai Scarlat.

Vagoane moderne

La  Uzina de Reparaţii "Atelierele Centrale" din cadrul Regiei Autonome de Transport Bucureşti  se vor construi tramvaie moderne cu podea joasă. "RATB a înceiat un contract cu Astra Vagoane Călători în vederea realizării tramvaielor <<Imperio>>", a confirmat Brânduşa Raeceanu, purtător de cuvânt al RATB.  În cadrul parteneriatului, RATB va construi vagoanele noi în propriile uzine.

image

Cu toate aceste, regia nu este obligată, prin contractul de colaborare semnat, să achiziţioneze sau să folosească tramvaiele moderne ce vor fi construite la Bucureşti, acestea fiind realizate pentru a aduce profit regiei. <!--[if gte mso 10]>

 

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite