Cei trei care au eliberat traficul Capitalei. Bucureştenii pierd acum doar 12 minute cu metroul în loc de 35

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pasajul Basarab, noile staţii de metrou Jiului şi Parc Bazilescu şi rutele de noapte ale RATB au redus considerabil timpul petrecut în trafic. Un traseu pe care şoferii îl făceau în 25 de minute, astăzi nu le ia mai mult decât un minut şi jumătate, datorită noului Pasaj Basarab.

Un studiu realizat în urmă cu un an demonstra că un bucureştean petrecea zilnic, în medie, o oră şi 20 de minute în trafic. În total, pierdea mai bine de două săptămâni anual.

Şoferii spun că acest lucru s-a schimbat odată cu deschiderea Pasajului Basarab. „De la Leu până pe Plevnei fac un minut şi jumătate, din Dorobanţi până la APACA nu fac mai mult de cinci minute. Un asemenea traseu, pe Podul Grant putea să dureze de la 25 de minute la câteva ore, în funcţie de momentul zilei", a explicat ieri, pentru „ADS", Andrei, taximetrist la compania .

Hiba rămâne însă la piciorul pasajului, pe Şoseaua Titulescu, unde se mai formează cozi. „Este o problemă de coordonare a semafoarelor. La APACA am văzut că s-au mai rezolvat şi, dacă înainte semaforul ţinea cât să treacă şapte maşini, acum trec 50", a mai spus taximetristul. Un plus la eliberearea traficului îl aduce şi tramvaiul care traversează pasajul şi care transportă aproximativ 2.400 de călători pe oră. Pasajul a fost creat ca alternativă la Pasajul Grant pentru cei care vor să ajungă din cartierele Militari sau Drumul Taberei în zona Piaţa Victoriei şi zona de Nord.

Cu metroul, 12 minute în loc de 35

Cele două guri de metrou Jiului şi Parc Bazilescu le economiseşte bucureştenilor aproximativ 20 de minute. „Traseul de şase kilometri de la Gara de Nord în Bucureştii Noi se face cu autobuzul în aproximativ 35 de minute, acum, cu metroul în doar 12 minute, cu tot cu timpii de aşteptare", a spus Elena Dumitru, după ce a circulat prima dată pe traseul nou inaugurat. Şi directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte, a declarat că dacă ar face acelaşi traseu cu maşina personală i-ar lua cam jumătate de oră, lucru ce-l ambiţionează să organizeze în toamnă licitaţia pentru continuarea magistralei IV cu încă două staţii: Laminorului şi Lac Străuleşti. Aici va fi construită o parcare de autovehicule şi un depou pentru metrouri. „În iarnă sper să începem lucrările şi în doi ani şi jumătate să finalizăm investiţia", a declarat Udrişte.

Cu RATB 1,3 lei, cu taxiul 15 lei

De săptămâna trecută, bucureştenii pot circula cu mijloacele de transport în comun şi noaptea, fapt ce constituie o premieră în ultimii 20 de ani în Capitală, dar şi o veste proastă pentru taximetriştii care îşi vor pierde o parte din clienţi. Un număr de 23 de curse nocturne preiau clienţii din Piaţa Unirii sau Romană şi îi transportă către diferite cartiere printre care Drumul Taberei, Giuleşti, Militari, Colentina, Pipera, Berceni. De exemplu, pentru trasul care porneşte din Piaţa Unirii, trece prin Piaţa Universităţii, Bulevardul Carol I, Calea Moşilor, Şoseaua Colentina, un taximetrist ar cere în jur de 15 lei, în vreme ce biletul RATB costă 1,3 lei. Inconvenientul este că, pentru a prinde autobuzul, bucureşteanul are de aşteptat chiar şi o oră. O soluţie rămâne maşina personală care, pentru traseul de 8,5 kiloametri, ar consuma combustibil cam de 3,24 lei.    

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite