Traficul Capitalei gâtuit de barierele CFR! Vezi unde stai zeci de minute ca să treacă trenul!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bucureştiul se mai poate “lăuda” cu un capitol la care nu stă prea bine. Este printre puţinele capitale europene în care şoferii mai sunt nevoiţi să aştepte la barierele de la trecerile peste cale ferată. Situaţia nu se va schimba prea curând, deoarece autorităţile fie nu au soluţii, fie nu le vor materializa într-un timp prea scurt.

Una dintre barierele care le dă mari bătăi de cap şoferilor este cea de pe Şoseaua Petricani, la intersecţia acesteia cu calea ferată Bucureşti-Constanţa. Cozile care se formează aici atunci când se pune bariera ajung la zeci de metri, iar timpul de aşteptare al şoferilor este pe măsură.

„Stau aici de 10 minute, asa se întâmplă în fiecare seară când plec de la muncă“, ne-a spus Cristi, un şofer aflat la barieră. „Nu mă deranjează că aştept, însă mă enervează şmecherii care se bagă pe contrasens“, a explicat Marian, care, de asemenea, aştepta în coloană. „Acum e bine, dar câteodată stau şi 20 de minute până când trece trenul. Ar trebui să se ia măsuri“, a declarat şi Alexandru, un alt şofer.

Bariera de la Petricani, inclusă în inelul median

Situaţia ar fi putut fi rezolvată încă din urmă cu câţiva ani printr-un proiect al Primăriei din Voluntari, ale cărui graniţe administrative încep peste linia de cale ferată. Proiectul prevedea construirea unui pasaj suprateran peste şinele de tren şi primise chiar şi finanţare de la Uniunea Europeană, fiind într-un stadiu destul de avansat. Pasajul nu a primit însă aviz de la Primăria Capitalei pentru că în zonă va fi construit un tronson al inelului median. “Nu am primit aviz de la Primăria Capitalei întrucât pasajul va fi inclus în proiectul cu autostrada suspendată”, ne-a declarat Speranţa Cliseru, şefa Direcţiei de Utilităţi din Primăria Voluntari.

Astfel, potrivit lui Sorin Gabrea, unul dintre arhitecţii care au participat la realizarea proiectului inelului median al Capitalei, în zonă ar urma să fie “colţul” inelului median şi să se construiască un pasaj pe ralaţia Nord-Sud cu o rampă care să acopere relaţia Sud-Vest. Tronsonul din zonă este printre cele trei segmente ale inelului median care sunt considerate prioritare ca urmare a faptului că în acest an ar putea începe lucrările la autostrada Bucureşti-Braşov, pe porţiunea dintre şoseaua de centură a capitalei şi Şoseaua Petricani.

Pasaj pentru Andronache

O altă barieră care conducătorii auto trebuie să aştepte este de la intersecţia şoselei Andronache tot cu calea ferată Bucureşti-Constanţa. Primăria Sectorului 2 are în vederea să realizeze aici un pasaj suprateran peste calea ferată şi a întocmit şi un studiu de fezabilitate pentru acest proiect. Prin zonă ar urma să treacă şi inelul median.

Alternativa Doamna Ghica - Chişinău

O altă barieră la care şoferii trebuie să aştepte zilnic în sectorul 2 este cea de pe strada Baicului, de lângă Gara Obor. Potrivit lui Anatol Albu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Sectorului 2, zona nu permite construirea unui pasaj. “La un moment dat mergeam pe ideea că ar putea fi desfiinţată gara pentru că nu prea mai are mare activitate, dar cei de la CFR nu au fost de acord cu această idee. Acolo vroiam să facem un parc foarte mare”, a spus Albu.
O soluţie pentru descongestionarea traficului din zonă ar putea fi construirea străpungerii Doamna Ghica - Bulevardul Chişinău, arteră care ar face legătura între Şoseaua Colentina şi Şoseaua Pantelimon.

Lucrările la aceasta au început în 2006, însă au fost întrerupte doi ani mai târziu din cauza expropierilor şi a unei evaluări greşite a devizului. La momentul opririi lucrărilor, acestea erau realizate în proporţie de 55 %.
În toamna anului trecut Primăria Capitalei a organizat o nouă licitaţie pentru continuarea lucrărilor. Astfel, acestea vor fi reluate, durata de execuţie fiind de 10 luni. Artera va avea o lungime de doi kilometri şi va include şi un pasaj suprateran peste calea ferată. Potrivit lui Ion Dedu, şeful Direcţiei Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei din Primăria Capitalei, au început lucrările pentru finalizarea pasajului. “Sperăm ca până la sfârşitul anului ăsta să încheiem lucrările în zonă”, a spus Dedu.

Pentru Dudeşti Pantelimon nu sunt soluţii

O barieră tot în interiorul oraşului este şi pe şoseaua Dudeşti Pantelimon, lângă Gara Titan Sud, prin care mai trec doar trenurile spre Olteniţa. Pentru evitarea acestei bariere nu există niciun proiect. “Din păcate nu avem niciun proiect pentru şoseaua Dudeşti Pantelimon”, ne-a declarat Carmen Dincă, purtătoarea de cuvând a Administraţiei Străzilor Bucureşti, instituţia care are în responsabilitate artera. 

Blocajul de la Domneşti, rezolvat peste doi ani

Nervii şoferilor sunt puşi la grea încercare şi pe Prelungirea Ghencea, la capătul căreia, la intersecţia cu şoseaua de centură, se află o altă barieră. Pentru traversarea acestei intersecţii a fost propus cu mai mulţi ani în urmă un proiect care prevede realizarea unui pasaj suprateran peste şoseaua de centură şi lărgirea Prelungirii Ghencea la două benzi pe sens până la intersecţia acesteia cu Bulevardul Braşov.

Potrivit viceprimarului Capitalei, Mircea Raicu, lucrările la proiect ar putea începe în primăvara acestui an şi ar urma să fie finanţate de municipalitate, pentru supralărgire, şi de Consiliul Judeţean Ilfov cu fonduri de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului - pentru pasaj. “Proiectul este împărţit pe două unităţi administrative-teritoriale. Pasajul va fi în Ilfov şi se află în stadiul de licitaţie, se ţine licitaţia, iar pe Bucureşti deja e adjudecat şi probabil că în primăvara asta încep lucrările de execuţie pentru lărgirea la patru benzi”, a spus Raicu. Lucrările ar putea dura un an şi jumătate.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite