Un pas înainte pentru telegondola din Bucureşti: a fost dată apropbarea pentru traversarea monumentelor istorice

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comisia ce a analizat impactul asupra valorilor de importanţă istorică a parcurilor Plumbuita şi Herăstrău a decis că, proiectul telegondolei poate fi realizat în anumite condiţii fără ca acestea să  aibă de suferit.

Studiul istoric a demonstrat că, valorile parcurilor Plumbuita și Herăstrău sunt compatibile cu amplasarea unei staţii de transport pe cablu, în anumite conditii şi soluţii tehnico-arhitecturale. Protejarea şi conservarea monumentelor istorice din zona parcurilor Plumbuita şi Herăstrău nu vor fi afectate de amplasarea stâlpilor de sprijin pe care va rula telegondola. ”, se arată în documentul elaborat de cei ce au studiat problema.

Concluziile acestui studiu urmează să fie prezentate Ministerului Culturii pentru a se obține avizul de la această instituție. Următorul pas după obţinerea acestui aviz va depinde de  comisia tehnică a Primăriei Municipiului București  în vederea aprobării în Consiliul General.
Autoritățile susţin că, până acum, s-au obţinut avize de la peste 20 de instituții, inclusiv SRI și STS, fiind necesar încă unul de la Ministerul Educației, din moment ce unul dintre stâlpii de susţinere ai instalaţiei ar urma să fie amplasat în apropierea bazei sportive Cutezătorii

“În cazul unor monumente istorice de pe traseul telegondolei, existența acestei forme de transport este singura formă de accesibilitate la monument (cazul Palatului Ghika și a Grădinii Palatului Ghika). În situația parcului Herăstrău, se poate vorbi și de o ușurare a perceperii unora dintre trăsăturile valoroase ale parcului și chiar a clădirilor de valoare arhitecturală aflate in interiorul acestuia. Uşurarea transportului va face publice anumite valori ale patrimoniului cultural și unor categorii ce nu au în mod obișnuit posibilitatea să le cunoască”, concluzionează studiul istoric al telegondolei de București.

Bani europeni pentru proiectul telegondolei

Finanțarea proiectului telegondolei de București va fi asigurată din fonduri europene, până acum nefiind avansate costurile totale întrucât nu a fost elaborat studiul de fezabilitate.

Pe langă rolul de promovare turistică a zonelor aferente, instalaţia poate servi şi ca mijloc de transport. Proiectanţii au gândit și un sistem de abonamente care să poată fi folosit de cei care vor dori să facă naveta la servici.

Telegondola va circula pe un traseu de 10 kilometri având un număr de șase stații. Bucureștenii și turiștii care vin în Capitală vor avea posibilitatea să admire o priveliște panoramică asupra unei salbe de șase lacuri și a zeci de obiective turistice.  Lacurile Dobroești, Fundeni, Râul Colentina, Plumbuita, Tei, Floreasca și Herăstrău vor putea fi admirate de la altitudinea medie de 40 de metri iar cel mai înalt punct al instalaţiei suspendate va atinge 85 de metri. La salba de lacuri ce va putea fi vazută, se adaugă zeci de obiective cultural-artistice, turistice şi religioase precum Mănăstirea Cernica, Mănăstirea Plumbuita şi multe altele.

Telegondola ar urma să facă legătura între zonele Şoseaua Pantelimon, Şoseaua Colentina şi Sectorul 1, zona parcului Herăstrău de pe teritoriul sectoarelor 1 și 2.

Din Herăstrău în Pantelimon prin aer

Traseul va avea două stații de capăt, respectiv în Parcul Herăstrău și la Hipermarketul Cora Pantelimon, fiind prevăzute cinci tronsoane:
1. Parcul Herăstrău– Bordei
2. Bordei– Str. Barbu Văcărescu
3. Str. Barbu Văcărescu– Parc Plumbuita
4. Parc Plumbuita (stație intermediară – spațiu depozitare gondole) – Heliade
5. Heliade– Hipermarket Cora.


Din telegondolă, bucureștenii vor putea admira o salbă de șase lacuri, după cum a fost denumită de autorități, pe listă fiind incluse Dobroești, Fundeni, Râul Colentina, Plumbuita, Tei, Floreasca și Herăstrău. La acestea se adaugă zeci de obiective cultural-artistice, turistice și religioase printre care Mănăstirea Cernica, Pasărea Lebăda Pantelimon – demolată și reconstruită de comuniști, Mănăstirea Plumbuita care face parte din prima centură medievală de apărare a orașului, Capela Ghika, parcul Plumbuita și multe altele.

După cum susțin specialiștii, traseul complet al telegondolei va dura, de la un capăt la altul, cel mult jumătate de oră. Potrivit ultimul plan stabilit de proiectanți, telegondola va avea o capacitate de transport de 1.500 de persoane pe oră, adică echivalentul a 15 autobuze RATB, viteza medie de transport propusă fiind de circa 5 metri pe secundă.

 Specialiştii care au elaborate studiul, menţionează că, va trebui să se ţină cont şi de culoarea sau textura cabinelor în aşa fel încât deplasarea acestora să nu se creeze un contrast de neplăcut cu mediul. Din aceleaşi considerente s-a luat măsura ca, dispunerea de reclame sau alte forme de publicitate pe exteriorul cabinelor de transport precum și amplasarea stâlpilor de susținere în situri arheologice clasate să nu fie permisă.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite