Taximetriştii vor să protesteze săptămâna viitoare în Capitală cu 15.000 de maşini
0Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România, Asociaţia Naţională a Operatorilor de Transport în Regim de Taxi şi Asociaţia Naţională a Transportatorilor şi Taximetriştilor Independenţi au depus o cerere la Primăria Capitalei prin care solicită aprobare pentru organizarea unui miting de protest în perioada 24-25 aprilie, în mai multe zone din Bucureşti.
Astfel, cele trei organizaţii cer autorizaţie pentru organizarea unui protest între orele 10.00 şi 14.00 în Piaţa Constituţiei sau la intrarea dinspre parcul Izvor a Camerei Deputaţilor. Protestul de aici ar putea fi urmat de un marş, pe un traseu care va fi hotărât împreună cu membrii comisiei care avizează acţiunea. Dacă protestul va fi autorizat pentru intrarea Camerei Deputaţilor, vor participa 2.000 de maşini.
În cerere se mai solicită autorizarea unui protest şi în faţa Guvernului, în acelaşi interval orar. Este vorba, mai exact, despre o coloană de 12.000 de maşini (autocare, microbuze, taxiuri, maşini de şcoală şi maşini de tractări), care ar urma să se întindă până la Casa Presei.
Organizaţiile mai vor să protesteze şi în faţa Ministerului Transportului, tot între orele 10.00 şi 14.00, cu 1.000 de maşini.
Acţiunea revendicativă ar urma să se încheie cu un marş de protest, la care ar putea participa 12.000 de utilaje.
În cerere se precizează că cele 15.000 de autoturisme aparţin operatorilor de transport de persoane prin curse regulate, transport în regim de taxi şi taximetriştilor independenţi şi şcolilor de şoferi din ţară. La protest vor mai lua parte şi salariaţi ai patronatelor din acest domeniu de activitate.
Cele trei organizaţii solicită introducerea la vor în plenul Camerei Deputaţilor a modificărilor Legii 38/2003, despre care afirmă că „reglementează mai clar şi mai explicit” activitatea taximetriştilor. De asemenea, iniţiatorii protestului cer eliminarea pirateriei de către organele abilitate astfel încât fiecare taximetrist să activeze doar pe raza localităţii în care a obţinut autorizaţia.
Totodată, organizaţiile au şi o serie de revendicări în ceea ce priveşte reglementarea activităţii operatorilor de transport persoane, a şcolilor de conducători auto, a centrelor de pregătire şi perfecţionare a conducătorilor auto şi a personalului din domeniul siguranţei rutiere, precum şi a service-urilor auto şi a staţiilor de inspecţie tehnică periodică. De asemenea, cele trei organizaţii sunt nemulţumite şi de faptul că nu au fost prelungite licenţele de traseu pentru cursele regulate speciale, fără ca Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti să ia vreo măsură în această privinţă.