Războiul galben pentru banii bucureştenilor: firmele de taxi ascut cuţitele în faţa primăriei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După ce săptămâna trecută s-au făcut modificări la Legea Taximetriei, care urmează să fie supusă votului în Parlament, nemulţumirile patronilor de taxi au explodat, iar autorităţile care îi controlează au mirosit ilegalitatea.

Noile amendamente luate în discuţie includ şi aplicarea unui tarif unic pentru serviciul de taximetrie, care urmează să fie stabilit de consiliul local. Neoficial însă, acest tarif a fost deja fixat de asociaţiile taximetriştilor. Reprezentanţii acestora vorbesc de o creştere de 41 de bani per kilometru, adică de la 1,39 de lei, la 1,80 de lei.

Motivul invocat: costul prea mare al combustibilului.  „Nu mai putem rezista în condiţiile actuale. De un an şi jumătate aşteptăm  să se treacă la acest tarif, asta în condiţiile în care benzina s-a scumpit de şase-şapte ori până acum”, a explicat  Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor  Autorizaţi din România (COTAR).

 Consiliul Concurenţei s-a autosesizat

Modificarea legii a fost ilegală, susţin însă oficiali ai Consiliului Concurenţei, care de altfel se pregătesc să acţioneze în instanţă aceste schimbări, în cazul în care ele vor fi votate de Parlament.

„Piaţa taxiurilor este concurenţială, preţul se stabileşte în funcţie de cerere şi ofertă. Nimeni nu poate obliga un taximetrist, sau o firmă, să practice tariful unic de 1,8 lei. Este ilegal! Aşa cum se întâmplă acum cu tariful minim, stabilit la mica înţelegere. Noi vom contesta în instanţă o astfel de decizie venită din partea primăriei”, a precizat un oficial din cadrul instituţiei.

Patronii firmelor de taxi denunţă interesele caracatiţă care încearcă să pună monopol pe piaţă şi din care fac parte organizaţii patronale şi politicieni. „Deputatul George Ionescu, consilierul Comisiei pentru Industrii şi Servicii, Ioan Bivolaru, dar şi deputata Aura Vasile, au făcut aceste amendamente în mod ilegal şi avem dovezi în acest sens. Solicităm demiterea şefilor de la Transporturi, Mădălin Dumitru şi Ion Dedu care fac jocul anumitor firme”, a afirmat Mihai Ghişă, patronul firmei de taxi Pelicanul. 

Primăria vrea tarif unic

Ghişă mai enumără şi alte modificări care urmează să fie strecurate în lege, şi pe care le consideră aberante. Astfel, taximetriştii care vor avea licenţă de transport în judeţul Ilfov nu vor mai avea voie să circule prin Capitală. „În aceste condiţii, vor rămâne fără joburi 2.000 de şoferi din lipsă de clienţi”, a explicat Ghişă.

Oficialii din cadrul Primăriei sunt de părere că noile modificări, implicit aplicarea unui tarif unic, va crea avantaje clientului. „Se tensionează puţin pe partea legală. Dar dacă se votează un tarif fix, clientul va scăpa de emoţii atunci când va trebui să plătească taximetristului. De asemenea, pentru autorităţi este mult mai uşor de controlat modul în care se plătesc taxele, salariile şi întreţinerea maşinii. A existat o consultare cu cei de la Consiliul Concurenţei, care au considerat că nu este nevoie de un astfel de tarif, însă decizia lor nu e suverană”, a declarat Mădălin Dumitru, şeful Direcţiei Generale Infrastructură şi Servicii Publice din cadrul Primăriei.

Legea Taximetriei, constestată în stradă

Asociaţia  Naţională a Transportatorilor şi Taximetriştilor Independenţi (ANTTI) va organiza timp de trei zile începând de mâine, în faţa Primăriei Capitalei, un miting de protest. Motivul nemulţumirii lor e legat de modificările aduse legii taximetriei, schimbări care, în opinia lor, sunt făcute pentru a apăra anumite interese. 

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite